מתחמם: נשים יחזרו להופיע על פרסומות האוטובוסים בירושלים

על פי הסכם שנחתם, התחייבה חברת אגד לפרסם תמונות נשים בירושלים ובבית-שמש על פרסומות שיוצגו על קווי אוטובוסים שבבעלותה • נטורי קרתא: "לא אצלנו בשכונה" • ומי ישא בנזקי ההשחתה? המדינה
נחמן וייס
ל' ניסן התשע"ד / 30.04.2014 16:52

נשים יחזרו לככב על פרסומות האוטובוסים בירושלים: על פי הסכם חדש שנחתם בין המדינה לבין חברת ‘אגד’ וזכיין שלטי האוטובוסים ‘כנען’, תתאפשר הצגת נשים בפרסומות.

על פי ההסכם, את תיקון הנזקים שיגרמו מהשחתת האוטובוסים על ידי קיצונים חרדים – תכסה המדינה.

בשלב ראשון,  ההסכם תקף עד לסוף שנת 2014, ובמסגרתו התחייבה חברת אגד לפרסם תמונות נשים בירושלים ובבית-שמש, בפרסום שיוצג על קווי אוטובוסים שבבעלותה.

בשנת 2012 הוגשה עתירה לבג”ץ נגד חברות אגד וכנען, בשל סירובן לאפשר מסע פרסום שיציג נשים תחת הכותרת “ירושלמיות. נעים להכיר”, וזאת מחשש להשחתת הפרסומים על ידי קיצונים.

בתחילה טענה המדינה כי הרישיון להפעלת תחבורה ציבורית יותנה במתן שיוויון מוחלט בין גברים לנשים, אך בעקבות זאת החליטו בכנען ובאגד שלא לפרסם כלל תמונות על שלטי פרסום, גם לא של גברים.

העותרים התנגדו וטענו שעדיין מדובר באפליה.

כאמור, בתום משא ומתן ארוך נחתם ההסכם, והמדינה צפויה להודיע על כך בקרוב לבג”ץ, בכדי להסיר את העתירות מסדר היום.

פרופסור אביעד הכהן, דיקן מכללת “שערי משפט”, שייצג את העותרים, אמר: “בסופו של יום השכל הישר ניצח והמובן מאליו התקבל ללא צורך בהתערבות בית המשפט. המרחב הציבורי בארץ כולה ובירושלים בפרט שייך לכולם, ואסור להדיר ממנו נשים”.

מנגד הבהירו גורמים מהפלג הקיצוני של נטורי קרתא כי יפעלו בכל דרך למנוע מאוטובוסים שיישאו שלטי נשים, לעבור בשכונות החרדיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סמל של הטומאה)
    30/04/2014 18:59
    ךיךי
  1. הציונות הארורה של ממשלת ישראל מתכננת למסור לידו של האפיפיור (שהוא סמל של הטומאה) את הבעלות על הכותל ר”ל