ההרוגים בתקרית: סרן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני הי”ד

סרן יוחאי קלנגל, מפקד פלוגה בגדוד 'צבר' של גבעתי, וסמל דור חיים ניני הי"ד נהרגו בתקיפת חיזבאללה • צה"ל חוקר: מדוע הוסעו החיילים ברכב איסוזו די-מקס ללא מיגון • המחבלים שיגרו 5 טילים אל החיילים - שלושה פגעו ברכבים • הלוויות היום
אליעזר היון
ח' שבט התשע"ה / 28.01.2015 19:48

הותרו לפרסום שמותיהם של שני חיילי צה”ל שנהרגו ביום רביעי בבוקר  בתקיפה בגזרת הר דב שבגבול לבנון, ממארב קטלני של מחבלי חיזבאללה: יוחאי קלנגל ודור חיים ניני הי”ד.

קצין צה”ל סרן יוחאי קלנגל, היה מפקד פלוגה בגדוד ‘צבר’ בחטיבת ‘גבעתי’, בן 25. סרן קלנגל הועלה לדרגת רב-סרן לאחר מותו.

חייל צה”ל סמל דור חיים ניני, לוחם בגדוד ‘צבר’ בחטיבת ‘גבעתי’, בן 20 משתולים. סמל ניני הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

סרן קלנגל, מהיישוב הר גילה הסמוך לירושלים, הותיר אחריו זוג הורים, ארבעה אחים ואחות, אישה ותינוקת בת שנה. בעבר זכה לאות מצטיין הרמטכ”ל. סמל דור חיים ניני, בן 20, התגורר במושב שתולים בדרום והניח אחריו הורים.

אביאל ניני, אחיו הגדול של סמ”ר דור ניני, צוטט בחדשות 2 כשהוא סופד לו: “אח שלי הקטן הוא אח גדול. הוא הגיבור של המשפחה שלנו. הוא עבר את צוק איתן וחודש וחצי לא ישנו בלילות, רק התפללנו כל יום שיחזור. כשחזר מהמלחמה עשינו בשבילו מסיבה עם כל החברים, עם כל המשפחה”.

בת דודתו של ניני אמרה לחדשות 2: “הוא הגיע צפונה רק אתמול בלילה, בערך ב-2 לפנות בוקר . לפי מה שאנחנו יודעים כשבעקבות הכוננות הם היו אמורים להישאר שם בתקופה הקרובה. דור היה מלך, גיבור ישראל. הוא עבר את צוק איתן בגבורה ולקח את הכל בקלילות. כל פעם שהתקשרנו אליו הוא רק אמר לנו ‘אל תדאגו, הכל בסדר, קטן עליי, אני חוזר הביתה'”.

הלוויתו של סרן יוחאי קלנגל הי”ד תתקיים ביום חמישי, בשעה 11:00 בהר הרצל.

הלווייתו של סמל-ראשון דור חיים ניני הי”ד תתקיים ביום חמישי, בשעה 15:00 בבית העלמין במושב שתולים.

מארב קטלני

מבדיקת התקיפה בגבול עולה, כי החיילים נסעו על הגבול בשני כלי רכב לא ממוגנים, חרף ההתרעות בצפון על ניסיונות תקיפה מצד חיזבאללה.

עוד עולה מהתחקיר של צה”ל, כי המחבלים שיגרו לעבר כלי הרכב בהם נסעו החיילים שישה טילים נגד טנקים, כאשר שלושה מהם פגעו ברכבים, וטיל נוסף פגע בבית בכפר רג’ר. מלבד שני ההרוגים נפצעו שבעה חיילים נוספים.

כל החיילים נפגעו באורח קל עד בינוני. חמישה מהם פונו לבית החולים זיו שבצפת: ארבעה במצב קל ואחד בינוני, ושניים נוספים פונו לבית החולים רמב”ם שבחיפה: שניהם במצב קל עד בינוני.

בעקבות המתקפה שהחלה בסביבות השעה 11 בבוקר, וכללה  ירי של טיל נ”ט ממארב של מחבלי חיזבאללה לעבר שיירת רכבים צבאיים, צה”ל השיב אש לאזור כפר שובא בגזרה המזרחית בגבול לבנון. בנוסף תקף חיל האוויר מטרות חיזבאללה בדרום לבנון.

תקיפה על החרמון

בחילופי אש שנמשכו מספר שעות לאחר התקרית, בוצע ירי של פצצות מרגמה לעבר מוצבי צה”ל בהר דב ובחרמון.

דובר צה”ל, תא”ל מוטי אלמוז, דחה את הדיווח הלבנוני על חטיפת חייל צה”ל,  ואמר על תקיפת יעדי הטרור: “זו לא התגובה האחרונה שלנו”.

כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי ספינות קרב של צה”ל חדרו למים הטריטוריאלים של לבנון.

על פי כלי תקשורת ערביים, נורו לפחות שמונה פצמ”רים לעבר כוח צה”ל.  לבקשת הצבא, המשטרה חסמה את הכבישים מקריית שמונה לכיוון צפון ומזרח.

המקלטים בצפת פונו

מקור בחיזבאללה אמר כי הארגון ירה על “תשעה כלי רכב ישראלים”. מקור ביטחוני ישראלי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי “חיזבאללה תקף שיירה של צה”ל, עם יותר מטיל אחד”.

על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה ‘אל-מיאדין’, המזוהה עם חיזבאללה, ארגון הטרור קיבל אחריות לירי. מאוחר יותר חיזבאללה פרסם הצהרה ובה קיבל אחריות למתקפה נגד כוחות צה”ל, ואמר כי מדובר “בנקמה של פלוגות חללי קוניטרה” – אנשי ארגון הטרור שנהרגו בתקיפה המיוחסת לצה”ל, לפני עשרה ימים בסוריה.

מקור ביטחוני בלבנון אמר, לפי סוכנות הידיעות הטורקית, כי טרם המתקפה על כוחות צה”ל, חיזבאללה פינה את עמדותיו ברובע הדאחייה בביירות.

עיריית צפת פתחה את המקלטים הציבוריים בעיר, בעוד שדות התעופה בחיפה ובראש פינה נסגרו בשל פעילות צה”ל בגבול לבנון.

עידכון: 00:26

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות