מעלה רחבעם: זוג וארבעה ילדים יושלכו אל הרחוב

אחר שמשפחת ריצ'לנד נדדה בין הערים הגדולות לפריפריות ולא עמדה ביוקר הדיור, היא התמקמה בישוב 'מעלה רחבעם' • עכשיו רוצים להרוס את ביתם, במסגרת שרשרת פינויים בישוב • עם ארבעה ילדים ובלי חשבון בנק, יש להם מקום אחד ללכת אליו: לרחוב
נחמן וייס
ל' ניסן התשע"ד / 30.04.2014 16:20

משטרת ישראל, בשיתוף עם המועצה המקומית של גוש עציון הודיעו במחטף למשפחת ריצ’לנד מהישוב ‘מעלה רחבעם’: “אם בימים הקרובים לא תחריבו את ביתכם בכוחות עצמכם, נגיע עם אמצעי הריסה”.

לבני הזוג, אדם וג׳ניה, אין לאן ללכת. הם נישאו בגיל צעיר, לשניהם ארבעה ילדים, וביתם בישוב נבנה במו ידם, אחר שנדדו בין מבנים בדרום הארץ ובמרכזה, ולא שרדו את הערים הגדולות תחת יוקר הדיור.

משפחת ריצ’לנד חשה כי הונפה עליה חרב גירוש, ומוצאת את עצמה לבד במערכה. בני המשפחה הם הקרבן הנוכחי שאותו, לטענתם, מבקשת המועצה המקומית להקריב עבור ריצוי השכנים הפלסטינים.

לטענת התושבים, המביעים תמיכה במשפחה: “המשטר אוהב לרתום את החוק כדי לתרץ בעזרתו את מעשי הרשע שלו, אבל האיפה ואיפה בנוגע לשמירת החוק שנהוגה בין מעמד האצולה, השופטים עצמם, וכן העובדה המצערת שה’חוק’ נכפה באופן סלקטיבי רק כשהוא נוח לרשויות, כמו גם העובדה המצערת שבגוש קטיף הכל היה חוקי ובכל זאת נוקה השטח כולו מיהודים – מסבירה היטב על איזה חוק מדובר…”

תושבי הישוב מפרסמים הבוקר הודעה משותפת ובה קוראים: “לכל מי שיש לב אנושי בקרבו, ערבים ויהודים כאחד, שתפו את סיפור העוול הנוכחי, ובואו לבקר בבית של משפחת ריצ’לנד. תביאו עוגה, או פרח, ותבטיחו לבוא להיות איתם אם חלילה יבואו לזרוק אותם אל הרחוב. זה עלול לקרות באישון לילה, במחטף ובמפתיע, כמו שקורה כאן לאחרונה פעם אחר פעם”.

כזכור, לפני חודשים ספורים הגיעו כוחות הצבא והמנהל האזרחי לישוב מעלה רחבעם והחלו להרוס שישה בתי קבע שנבנו במקום בשנה שחלפה, וזאת במחטף אלים ואחר שהתושבים לא קיבלו כלל התראה. כשתוצאה מכך נזרקו עשרים משפחות מבתיהם, שנבנו ברובם על אדמות מדינה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזעזע
    30/04/2014 18:57
    רפי
  1. לא יאומן כמה רוע יש

  2. רוע לגרש אנשים מתוקים כאלה
    30/04/2014 19:26
    אני
  3. רוע

  4. לא בדיוק הסיפור
    01/05/2014 16:07
    מ.
  5. עוד לפני חודשים הודיעו על פינוי מתוכנן של 8 מוקדים ביישוב והציאו להזיז ולעתיק מבנים ולא לחכות לפינוי. מראש היה ידוע שהמבנה הנ”ל נבנה בשטח שמורת טבע ובשטח ב’. בפינוי הקודם נהרסו 9 מבנים ולא 6.
    אם ייצא הודעה משותפת של תושבים אז ככל הנראה בשם קבוצה קטנה כי כלל התושבים לא יודעים דבר על כך.