ערוץ 10 מתלונן: “חברת דן תורמת מיליוני שקלים לכוללים”

בתחקיר שפרסם העיתונאי מתן חודורוב מערוץ 10 נטען: ענקית התחבורה 'דן' תורמת כספים רבים לכוללים ובתי כנסת בבאר שבע • אלא שבערוץ 10 שכחו או בחרו להתעלם מהחוק המאפשר לחברה פרטית לתרום מרווחיה ל'מטרה ציבורית'
אליעזר היון
ח' שבט התשע"ה / 28.01.2015 15:46

חברת התחבורה ‘דן’ תרמה מיליוני שקלים לכולל אברכים בבאר שבע. כך טוען העיתונאי מתן חודורוב מערוץ 10 בתחקיר ששודר בתכנית אנליסט.

על פי התחקיר, העמותה המדוברת – יגל יעקב – נמצאת בבעלותו של הרב פנחס אבוחצירא והיא קיבלה בספטמבר 2007 מחברת האוטובוסים דן סכום חריג של 25 אלף שקלים. לפי מסמכי חברת ‘דן’ עצמה עד סוף 2010 קיבלה העמותה 110 אלף ₪ נוספים, כולם על חשבון חברת דן המסובסדת על ידי משרד התחבורה.

הטענות בתחקיר מופנות אל איש העסקים עמיקם בן צבי המחזיק במניות חברת ‘דן’ ומקורב לרב מעמותת ‘יגל יעקב’, מה שמעמיד אותו בניגוד עניינים באשר לתרומה לכולל באר שבע.

במסמכים רשמיים מדווח, כי סכומים של מאות אלפי שקלים עברו לעמותה, לפעמים דרך חברות בת, ולעתים בצורה של הוראת קבע חודשית. בסך הכל, העבירה ‘דן’ מליוני שקלים לעמותת ‘יגל יעקב’.

עוד נטען בתחקיר, כי מוסדות תורה נוספים נעזרו על ידי חברת ‘דן’. כך, למשל, מנכ”ל החברה שמואל רפאלי המתגורר בכפר תבור העביר תרומה של עשרות אלפי שקלים לבית הכנסת באזור בו הוא נוהג להתפלל.

בערוץ 10 לא חדלו מלהזכיר כי בסופו של יום הכסף הזה מגיע מכיס האזרחים, שכן ענק התחבורה ממומן ממשרד התחבורה.

אלא שמבחינה מדוקדקת, ומקריאת התגובה של חברת דן, מתברר כי בסך הכל מדובר בהליך חוקי לחלוטין, שאפילו טעם לפגם אין כאן. חברת דן מאוגדת כחברה פרטית הרשאית לתרום מרווחיה לכל מטרה ציבורית.

מה היא מטרה ציבורית? חברת דן סבורה בהחלט, כי מאחר והיא משרתת מאות אלפי חרדים הנוסעים, תרומה לכולל אברים ולבתי כנסת עונים בהחלט על הקריטריון של ‘מטרה ציבורית’.

מתן חודורוב מסתבר, מעדיף היה למצוא את כספי התרומה של ‘דן’ בתיאטרון האזורי או בקבוצת הכדורגל אותה הוא אוהד. חברת דן מה לעשות, סבורה אחרת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות