החלה הגשת הרשימות לוועדת הבחירות • ישי נאבק על ‘זך’

הליך הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית נפתח בשעה 11:00 ויימשך מספר שעות • הראשונה להגיש את רשימתה לכנסת היא מפלגת העבודה • אחריה הייתה אמורה להגיש מפלגתו החדשה של אלי ישי - אך ההגשה נדחתה למחר
יוני גרין
ח' שבט התשע"ה / 28.01.2015 11:00

הליך הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית נפתח הבוקר (רביעי) בשעה 11:00, ויימשך מספר שעות. מחר אחר הצהריים יתחדש ההליך ויינעל סופית ב-22:00 בלילה.

הראשונים שצפויים להגיע הם נציגי המפלגות החדשות המתמודדות על מספר מצומצם של אותיות.

רק שבע אותיות שאינן בשימוש נותרו למסירה למפלגות החדשות – ז,י,נ,ק,ך,ף ו-ץ – וחלוקתן בוצעה כבר אמש בשיטת כל הקודם זוכה. בעקבות כך, שעות לפני 22:00 כבר המתינו מחוץ למשכן הכנסת בירושלים נציגי ‘יחד-העם איתנו’, כולנו, ובזכותכן – מפלגת נשים חרדיות.

היום יציגו נציגי המפלגות החדשות את בקשותיהם ועדת הבחירות, כשנציגי ‘המחנה הציוני’ יקבלו זכות ראשונים. הם יקבלו את האותיות ‘אמת’, של מפלגת העבודה.

אחריה הייתה אמורה להגיש את רשימתה מפלגתו החדשה של אלי ישי ‘יחד’, אך הבוקר הגיע לכנסת יניב בניטה, איש מטה ‘יחד’ רק  לקחת טפסים. הגשתם, שתוכננה להיום, תבוצע כפי הנראה רק מחר. ביחד אומרים כי הסיבה היא “אפשרות לשינוי בהרכב החמישיה הראשונה, צפו להפתעות”.

הבאים בתור להגשת הרשימות הן ‘חזית יהודית לאומית’, מפלגת הנשים החרדית ‘ובזכותן’, עלה ירוק וכלכלה.

מפלגתו של אלי ישי לקחה את האותיות ‘זך’, אבל לא בלי קרב:  נציגת מפלגת ‘בזכותכן כעסה על נציגי מפלגת ‘יחד-העם איתנו’, שהקדימו להירשם לפניהן. “הם שאלו אותנו איזה אותיות אנו רוצים, אמרנו להם ‘זך’ וזה בדיוק מה שהם ביקשו, למרות שהם אמרו שהם מעוניינים באותיות אחרות”, אמרה.

הרשימות יועלו לאתר הוועדה מיד עם הגשתן, אך הן אינן סופיות בטרם אושרו על-ידי ועדת הבחירות המרכזית.

לאחר בדיקת רשימות המועמדים על-ידי מטה הוועדה, בהתאם להוראות חוק הבחירות לכנסת התשכ”ט-1969 ולתקנות שנקבעו מכוחו, יפורסמו הרשימות המאושרות ברשימות, וכן באתר הוועדה.

גם מפלגת יחד נרשמת:

יחד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות