עתירה: יקיר העיר לליברמן – “מתוך שיקולים זרים ולחצים פוליטיים”

יוני גרין
|
ז' שבט התשע"ה / 27.01.2015 16:42
יו”ר עמותת נוער כהלכה, הגיש בצהרים עתירה לבית משפט המחוזי בירושלים, כדי שיתן צו מניעה נגד אישור הענקת ‘אות יקיר ירושלים לרב ישעיהו ליברמן • “לא ברורה הבהילות והדחיפות שבאישור ההמלצה”

עו”ד יואב ללום, יו”ר עמותת נוער כהלכה, הגיש בצהרים (שלישי) עתירה לבית משפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, כדי שיתן צו מניעה וצו עשה נגד ראש העיר ניר ברקת, חברי מועצת העיר ירושלים, הוועדה להענקת עיטור יקיר ירושלים, חברי ועדת עיטור יקיר ירושלים, והרב ישעיהו ליברמן.

בעתירה מבקש ללום כי בית המשפט יאסור על ראש העיר וחברי המועצה להעניק את עיטור ‘יקיר ירושלים’ לרב ישעיהו ליברמן, מנהל ‘סמינר החדש’ של בית יעקב ומנכ”ל מרכז בית יעקב, זאת משום שליברמן, כך לדבריו, אחראי להפעלת מכסות פסולות לתלמידות ספרדיות בסמינר שבניהולו ובאפלייה על רקע גזעני.

“מתבקש בית המשפט הנכבד להוציא את הצווים שבראש העתירה ולהורות למשיבים 1-2 להימנע מאישור המלצות המשיבים 4-3 ביחס למשיב 5 ולקבלתו את עיטור יקיר ירושלים בישיבה הקבועה ל18.00 הערב”, כותב ללום בעתירה.

עו”ד ללום מבקש גם כי בית המשפט יורה על החזרת בחינת מועמדותו של ליברמן אל חברי הוועדה  להענקת עיטור יקיר ירושלים, “על מנת שיבחנו את כל התשתית העובדתית בעניינו ויאפשרו לציבור להגיש לה חומר נוסף בעניינו, ורק לאחר מכן לתת את הכרעתה בעניינו”.

יו”ר עמותת נוער כהלכה מציין בעתירה, כי “לא ברורה הבהילות והדחיפות שבאישור ההמלצה.. יומיים בלבד לאחר ששמות המומלצים פורסמו ברבים. מתן העיטור מתוכנן ל’יום ירושלים’, שיתקיים בעוד זמן רב.

“נמצא אפוא”, כותב ללום, “שלא ייגרם כל נזק ממשי אם המשיבים ידונו באופן מלא ומתוך הכרת כל התשתית העובדתית, לרבות עיון בחומרים שלא היו בפניה, עת החליטה להכריז על [ליברמן]  כ’יקיר העיר ירושלים’, ואם תקבל החלטה סופית בעניינו רק לאחר העיון בכלל החומר הרלוונטי שנוגע לעניין”.

ללום טוען עוד בעתירה, כי “המשיבים פועלים מתוך שיקולים זרים ולחצים פוליטיים”.

עוד מציין ללום כי “קושי נוסף מתעורר לנוכח העובדה שככל שידוע לעותרת המשיב [ליברמן] עצמו כיהן בעבר הלא רחוק, אך לפני שנים ספורות, כחבר בוועדה יחד עם אותם חברי ועדה שבחרו להעניק לו את האות”.

עו”ד יואב ללום שיגר שלושה מכתבים אל ראש העיר, בטרם פנה אל בית המשפט, אולם לא נענה. בעיריית ירושלים דחו את הטענות כנגד הענקת אות יקיר העיר לרב ליברמן, והבהירו כי ההמלצה להעניק לו את האות תאושר.