בנט שריין את הכדורגלן אלי אוחנה בבית היהודי • הגולשים: התחרפנת?

נחמן גור
|
ז' שבט התשע"ה / 26.01.2015 22:14
ביקורת חריפה בבית היהודי: אלי אוחנה שוריין במקום ריאלי בעשירייה הראשונה • הגולשים הציפו את דף הפייסבוק של בנט: “אל תהפוך המפלגה לבדיחה • כאן איבדת אותי!!! אלי אוחנה? נו בחיאת… • מה הולך פה? זו בדיחה נכון?”

נפתלי בנט, יו”ר הבית היהודי, החליט לשריין מקום ברשימת המפלגה של הבית היהודי לכדורגלן העבר אלי אוחנה.

אוחנה, בן 50, שעל הצטרפותו לבית היהודי פורסם לראשונה בחדשות ערוץ 2, צפוי להיות משוריין במקום ריאלי בצמרת הרשימה. זהו השריון השני של חילוני ברשימת המפלגה, אחרי העיתונאי ינון מגל.

אוחנה היה ידוע במהלך שנים רבות כתומך נלהב של הליכוד, אבל את הכניסה אל חיים הפוליטיים נראה שהוא בוחר לעשות דווקא עם מפלגת ‘הבית היהודי’.

אוחנה שיחק בעבר בקבוצת הכדורגל של בית”ר ירושלים וכן בקבוצות כדורגל באירופה. כיום הוא מאמן את נבחרת הנוער של ישראל ומשמש כפרשן בערוץ הספורט.

בשנת 2004 הדליק אוחנה משואה בטקס המרכזי בליל יום העצמאות בהר הרצל.

אוחנה אמר הערב: ”כל חיי הייתי ליכודניק, אך אני לא מאמין יותר בדרך הנסיגות, וכמו כל עם ישראל – התפכחתי והגעתי הביתה, לבית היהודי. אני אוהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.

“אשקיע את כל מרצי בקידום כל מי שהגיע כמוני מהשכונה, עם שמונה אחים וחיי עוני, כדי שלא ידעו יותר חיים כאלה לעולם”.

אוחנה הסתייג בכך מהתמיכה שהביע בעקירת יישובי גוש קטיף, כשאמר אז ל’ידיעות אחרונות’: “כל דבר שיביא שקט ושלום אני בעדו, גם אם זה כרוך בהתנתקות”.

בנט עצמו הגיב הערב: “אלי הוא שונה מה’תבנית’ הרגילה. אם אנחנו באמת מתכוונים לפתוח את הבית לכל עם ישראל, זהו מבחננו האמיתי. החכמה אינה לדבר על ‘לחבר את עם ישראל, את האנשים שעושים קידוש ואחר כך צופים בכדורגל’, אלא לעשות זאת בפועל”.

“מפלגה של קוקואים”

גולשים רבים מותחים ביקורת חריפה על ההחלטה בעמוד הפייסבוק של נפתלי בנט. ערוץ 7 ליקט כמה מהם:

ישי מזרחי מגן-חיים כתב לבנט: ”נפתלי, תאמין לי אני אוהב אותך אבל כאן איבדת אותי!!! אלי אוחנה? נו בחיאת…”.

שחר נקש שאל את בנט האם מדובר בבדיחה: “מה לעזאזל השריון הזה? מה הולך פה? זו בדיחה נכון?”

גם הגולש נהוראי תהה מדוע היה צורך לשריין את אוחנה, גם אם מדובר באדם רציני ובעל הישגים מרשימים. “אם הסיפור הזה עם אוחנה נכון. זה מאוד מאכזב. אני מבין שאתה משחק את המשחק. פייסבוק – תעמולה שיורדת לעם. אבל יש גבול. לא צריך לשחק את המשחק עד הסוף. צריך לשמור על רצינות כלשהי”.

גולש נוסף, לירן, טען כי צירופו של אוחנה מצדיק את דבריו של העיתונאי נחום ברנע, שפרסם היום מאמר ב’ידיעות אחרונות’ בו טען כי ‘הבית היהודי” היא מפלגה של ”קוקואים”.

“בנט, אם אכן אתה תצרף את אלי אוחנה אתה תצדיק את דברי ברנע לגבי זה ש’הבית היהודי’ הם מפלגה של קוקואים – תחזור בך מהר”.

אתמול דווח בחדשות 2 על ניסיון של יו”ר הבית היהודי בנט לגייס נשים נוספות לרשימת המפלגה, לאחר שהציע מקום ריאלי ברשימת המפלגה לאשת הטלוויזיה עדן הראל.

הראל אישרה בשיחה עם חדשות 2 Online שקיבלה הצעה מהמפלגה, אך הבהירה כי השיבה בשלילה. ‎