בנט נגד ברנע: “איבדת עשתונות. למי קראת קוקואים?”

יוני גרין
|
ו' שבט התשע"ה / 26.01.2015 20:31
חברי מרכז ‘הבית היהודי’ אישרו את הסכם הריצה המשותפת עם מפלגת תקומה • השר נפתלי בנט התחשבן היום עם העיתונאי נחום ברנע: “אומר עלי שאני דמגוג, עבריין, ילדותי וגס רוח. הגדיר ב’ידיעות’ את הבית היהודי ואת המצביעים שלה כקוקואים” • “אולי לא שמת לב שחצי מליון ישראלים הצטרפו לקוקיה. מר ברנע, נשארת לבד”

חברי מרכז מפלגת הבית היהודי התכנסו הערב (שני) ביישוב נחלים ואישרו את הסכם הריצה המשותפת עם מפלגת תקומה ושילוב נציגיה ברשימת ”הבית היהודי” לכנסת ה-20.

”קודם כל אני רוצה לשלוח רפואה שלמה לחברנו אורי אורבך”, אמר השר נפתלי בנט. ”היום אנחנו עושים עוד צעד להובלת מדינת ישראל. השאלה בבחירות הקרובות היא – ציפי או בנט”. והוסיף: “הפעם הבית היהודי תוביל”.

בנט חבט בנאומו בעיתונאי נחום ברנע, בעקבות טור חריף שפרסם היום ב’ידיעות אחרונות’ נגד הבית היהודי.

”​הבוקר אני פותח את ‘ידיעות אחרונות'”, סיפר בנט, “ורואה ידיעה כפולה… שאלתי איזה יום היום? ברנע אומר עלי שאני דמגוג, עבריין, ילדותי וגס רוח. אומר עלינו שאנחנו הסיעה הכי קוקואית בכנסת.

“אולי מוטי יוגב – מפקד חטיבה במילואים הוא קוקו והרב בן דהן שנלחם למען עגונות או איילת שקד שעזבה הכל למסור את נשמתה למען עם ישראל… מר ברנע, למי אתה קורא קוקואים? אולי לא שמת לב שחצי מליון ישראלים הצטרפו לקוקיה. מר ברנע, נשארת לבד”.

בנט התייחס לרשימת המפלגה לכנסת ואמר: “אנחנו פותחים לכולם את הבית – גם לברנע וגם ל[אמנון] אברמוביץ’ . יש לנו עם מדהים. אנחנו לא מודדים אף אחד לפי כיפתו או ציציותיו. יהודי הוא יהודי הוא יהודי.

“אני גאה במפלגה המדהימה וגאה באורי אריאל ובאורית סטרוק ואני גאה בכולם. זה דורש תעצומות נפש שלנו ובמיוחד מהדור הוותיק. אנחנו מביאים היום את ההסכם עם האיחוד הלאומי – אין שני ראשים. יש ראש אחד ומסר אחד”.

קודם לכן תקף בנט את נחום ברנע גם בדף הפייסבוק. “נחום ברנע איבד עשתונות הבוקר והגדיר בידיעות את הבית היהודי ואת המצביעים שלה כקוקואים”, פתח בנט. “הוא אמר שאנחנו שונאי נשים, שאנחנו משוגעים, וגם אני קיבלתי ברכות כמו ‘אגרסיבי’, עבריין, בריון, ילדותי, מסוכן, מסית, מסוכן, משיח שקר’ (כן, זה הודפס) ששובצו במאמר נרחב ומטורלל לגמרי שהוא הקדיש לנו.

“לפי הסקרים, מעל חצי מיליון ישראליים קוקואים יצביעו לבית היהודי. חצי מיליון אנשים שאוהבים את הארץ הזו, משרתים אותה במסירות, מתרגשים מהתקווה. ולא מתנצלים.

“חצי מיליון ישראלים שברנע מרגיש שהוא ראוי מהם.

“חשבתי לענות לברנע על ההשמצות הנואשות שלו”, כתב ברנע לגולשים בדף הפייסבוק שלו, “אבל החלטתי שהפעם אתם תענו לו. אני מבטיח לקרוא הכל”.