ליברמן: המעצרים הבוקר – להסיח דעת הציבור מהסתבכות הניצבים

שרי רוט
|
ו' שבט התשע"ה / 26.01.2015 20:10
בהודעה חריפה נגד המשטרה נטען על ידי המפלגה: פעילותם הבוקר של חוקרי להב 433 נגד חשודים בעבירות שוחד, נובעות מהצורך להוריד מסדר היום את הסתבכויות הקצינים הבכירים “דפוסי התנהלות של משטרים אפלים”

מפלגת ישראל ביתנו פרסמה הערב (שני) הודעה חריפה נגד המשטרה, לאחר שורת המעצרים שביצעו חוקרי להב 443, במסגרת פרשת השחיתות בה חשודים גם בכירים במפלגה.

“המעצרים שביצעה הבוקר המשטרה נועדו אך ורק כדי להסיח את דעת הציבור ממה שקורה במשטרה עצמה ומשרשרת ההסתבכויות האחרונות של 5 ניצבי המשטרה”, נאמר בהודעה.

“חמור ומצער מאוד שהמשטרה מאמצת דפוסי התנהלות של משטרים אפלים. ההדלפה המהירה על מעצרים שבוצעו רק הבוקר היא ספין משטרתי שקוף, שבא רק כדי להסתיר את הבושה הגדולה שאופפת את המשטרה עם חקירתו של קצין בכיר נוסף שמסתבך ונחשד במעשה מגונה והטרדה.

“מהכותרות הגדולות שעשתה המשטרה נגד אנשים מ’ישראל ביתנו’ לא נשאר דבר ממשי, ויש מקום לדאגה גדולה במדינה שבה המשטרה מחבלת כך בהליך הדמוקרטי של הבחירות, מתנהלת בצורה כזו ושאלו הם קציניה הבכירים ביותר, שמוציאים שם רע לעשרות אלפי שוטרים שעושים את עבודתם לילות וימים כדי להגן על אזרחי המדינה.

“אנו דורשים מפרקליט המדינה וממפקד מח״ש לחקור את ההדלפות המגמתיות ועיתוין, משום שמצב שבו המשטרה אינה בוחלת באמצעים על-מנת להסיח את דעת הציבור הרחב הוא מצב מסוכן ומהווה פגיעה קשה באושיות החברה החופשית.

“ברור כי מדובר במעצרי שווא, מעצרי ראווה מתוזמנים היטב, שנועדו לעשות כותרות כדי למחוק כותרות אחרות”.

הבוקר עיכבו לחקירה חוקרי להב 443 מזכיר ממשלה לשעבר, העומד היום בראש חברה לייעוץ אסטרטגי.

לפי החשד, הוא קיבל כספים מתוך תקציבים שהוקצו לפרויקט משותף של מספר עמותות, בתנאי שיעסיק חברת יחסי ציבור ספציפית לטובת הפרויקט, זאת מבלי שהעמותות מודעות ל”גזירת הקופון” על ידו. לפי החשד, הוא היה בקשר עם אנשיה של סגנית השר פאינה קירשנבאום, ביניהם יו”ר מטה ישראל ביתנו, דאוד גודובסקי. הוא חשוד שקיבל כספים בדרך לא כשרה.

מזכיר הממשלה לשעבר צבי האוזר צייץ הבוקר: “יש שמועה שעצרו מזכיר ממשלה לשעבר. לכל המתעניינים, זה לא אני (מקווה שלא איכזבתי חלק מהעוקבים)”.

כמו כן נעצר יועץ התקשורת רונן משה, מנכ”ל חברת הייעוץ האסטרטגי TOGETHER מקבוצת אדלר-חומסקי, המתמחה בניהול משברים.

כיום משמש משה כיועץ תקשורת לקמפיין הבחירות של מפלגת “כולנו” בראשות משה כחלון. מעצרו הוארך ב-3 ימים.

משה שימש עד לא מכבר כדירקטור בחברת החדשות של ערוץ 2 כנציגו של בעל השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, אודי אנג’ל, והוא נחשב למקורבו ולבן ביתו. בבחירות הקודמות שימש משה כיועץ לליכוד, מפלגה שעמה כבר עבד במערכות בחירות קודמות, ובעבר נמנה עם הכוורת הצמודה לשר לשעבר בנימין בן-אליעזר וכן לאהוד ברק בזמן שזה שימש כשר הביטחון בממשלת אהוד אולמרט.

המשטרה חושדת כי רונן העביר שוחד לגורמים בשירות הציבורי, בתמורה להעברת תקציבים למשרד הפרסום שלו ולבחירת המשרד לביצוע פרויקטים עבור משרדי ממשלה שונים.

במסגרת פרשה זו מייחסת המשטרה חשד לביצוע עבירות שוחד וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות לפרסומאי וכן לשתי החשודות שנשאו במשרות בשירות הציבורי.