הרכב ‘המחנה הציוני’ אושר • בוז’י: אנחנו הציונות האמיתית

יוני גרין
|
ה' שבט התשע"ה / 25.01.2015 21:21
ועידת העבודה אישרה הערב באופן סופי את רשימת הסיעה המאוחדת “העבודה-התנועה” לכנסת ה-20 • מבוכה: הקהל שרק בוז לפרופ’ מנואל טרכטנברג • המקום ה-25 ברשימה לא הוצג: מתנהלים מגעים עם ח”כ לשעבר שלמה מולה • נתניהו פתח את הכינוס של רשימת הליכוד לכנסת ותקף את ‘המחנה הציוני’: “השמאל מרכין ראש ומציע עוד ויתורים”

מפלגות העבודה והתנועה התכנס הערב (ראשון) לכינוס, במהלכו אושרה ברוב גדול הרשימה המשותפת של ‘המחנה הציוני’ לכנסת ה-20.

יו”ר העבודה, יצחק הרצוג, הגיב לקמפיין הנגטיבי של הליכוד והבית היהודי והבהיר: “אף אחד לא ילמד אותנו מה זו ציונות כי אנחנו הציונות האמיתית. אמרתי לפני חודש כאשר ניפצנו את המערכת הפוליטית ועשינו את החיבור עם התנועה, כי יש תקווה והזדמנות לייצר כאן מציאות אחרת. אני גאה ואופטימי ואפילו יותר”.

שותפתו ציפי לבני אמרה בנאומה: “אנחנו הולכים לנצח את הבחירות האלה. לא רק אנחנו מרגישים את הניצחון שלנו, גם הם, הוא מרגיש את זה. ולכן עולה מפלס ההסתה וסתימת הפיות.

לבני הוסיפה: “אנחנו נדבר עם כל אזרחי ישראל ונאמר להם שהם לא לבד, נאמר להם שאנחנו איתם. נאמר להם שאנחנו לא נעזוב אותם אחרי הבחירות כמו שהוא עושה. פוגשים אותי הרבה אנשים ברחוב ואומרים לי ‘הפעם אתם חייבים לנצח’, ואני עונה שלהם שהפעם ננצח”.

במהלך הצגת הרשימה נרשם רגע מביך, כאשר פרופ’ מנואל טרכטנברג, מספר 11 ברשימה המשותפת, הוצג לקול צעקות “בוז” מהקהל.

פעילי מפלגת העבודה האשימו את לבני כמי שאחראית לכך שבאופן חריג לא הוצבו בכינוס תמונותיהם של ראשי הממשלות מטעם המפלגה בעבר – יצחק רבין ודוד בן גוריון.

בנוסף לכך, המקום ה-25 ברשימה לא הוצג. כרגע מתנהלים מגעים עם חבר הכנסת לשעבר שלמה מולה, אך הם טרם הבשילו ולא ברור אם יגיעו לכדי סיכום.

מוקדם יותר היום דווח כי יו”ר התנועה ציפי לבני תשריין מקום ברשימה ליעל כהן-פארן, יו”ר ‘התנועה הירוקה’ בשנתיים האחרונות, ופעילת סביבה בולטת. 

במקביל, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח הערב את הכינוס של רשימת הליכוד לכנסת ה-20, בצל טענותיהם של חלק מחברי הכנסת של הליכוד על חוסר שיתוף בקמפיין.

“הבחירות הקרובות הן על שלושה נושאים, מי ישמור על ביטחון ישראל מול אזור שנעשה יותר מסוכן, מי ימשיך את הצמיחה הכלכלית ומי יעמיק את השורשים הציוניים שלנו”, אמר נתניהו.

נתניהו טען כי מפלגתם של הרצוג ולבני מייצגת את ה’שמאל הקיצוני’ ואת המחנה האנטי-ציוני. “השמאל לא מפסיק להתרפס בפני הקהילה הבינלאומית ומחפש תירוצים איך לוותר”.

עם זאת, הרכבה המדויק של רשימת הליכוד עדיין אינו ברור, מאחר שנתניהו טרם הצהיר על הדמויות שבכוונתו לשריין במקומות ה-11 וה-23.