ומי יצאה לחזק את יהודי צרפת? כלתו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל

תשוב ארצה בעוד שבועיים היישר אל תוך הקלחת הפוליטית • למרות שבני הזוג נחושים שלא להתערב, יש מי שעושים הכל כדי לגרור אותם פנימה • ומדוע נפגשה עם ח"כ איילת שקד מהבית היהודי?
ה' שבט התשע"ה / 25.01.2015 14:22

הפיגועים האחרונים הותירו רושם קשה מאוד על יהדות צרפת, שמוצאת עצמה מבולבלת בין הצורך להישאר בארץ מגוריהם, איש איש מסיבותיו, כולל מי שנשארים במקום כדי לחזק את הקהילה היהודית, לבין החשש העצום מפני האנטישמיות הגואה והתקפות המוסלמים הקיצוניים.

מי שהוזמנה להרצות בפני הקהילות היא כלתו של הגר”ע יוסף זצ”ל, הרבנית יהודית יוסף.

הרצאותיה במדינה תוכננו עוד לפני מעשי הטבח במערכת המגזין ‘שארלי הבדו’ ובמרכול ‘היפר כשר’, אך אירועים אלה רק הגבירו את הצורך של יהודי המדינה לשמוע דברי חיזוק ועידוד.

כעת, לאחר הפיגועים הקשים היא נחושה להקדיש את הרצאותיה לעידוד בני הקהילות היהודיות  – בפריז והן במרסיי – שתי הערים בהן יתקיימו הרצאותיה.

יהודית יוסף תחזור ארצה בעוד כשבועיים, היישר אל תוך הקלחת הרותחת של מערכת הבחירות, אבל גם היא וגם בעלה, הגאון רבי משה יוסף, יו”ר בד”צ בית יוסף, נחושים שלא להתערב בפוליטיקה.

אלא שכאן בישראל  יש מי שעושים הכל כדי להכניסם אל הקלחת בכוח.

כך, למשל, שמועה שהופצה ברשתות החברתיות דיווח כי היא נפגשה עם ח”כ איילת שקד מהבית היהודי. מפיצי השמועה גם ידעו על מה שוחחו השתיים בפגישה: יהודית ביקשה שהבית היהודי לא יתקוף את אלי ישי…

“אנחנו לא מעורבים בפוליטיקה, אני נפגשת איתה לעיתים קרובות, ובנושאים שונים, ממש לא פוליטיים”, אומרת יהודית לחרדים10.

גם הפגישה האחרונה לא עסקה בשום הקשר פוליטי. אבל היא מודעת לכך שבארץ יעשו הכול כדי לשרבב את שמם בהקשרים פוליטיים כאלו ואחרים, וגם לכך, שככל שמערכת הבחירות תתקרב לישורות האחרונה, המאמצים יגברו.

היא, מצידה, תמשיך לעשות הכול כדי להתרכז במטרה האחת שהציבה לעצמה מאז פטירת מרן זצ”ל: זיכוי הרבים – והפצת מורשתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות