סטימצקי נבהלה – ליברמן יחלק את עיתון ‘שארלי הבדו’

רשת סטימצקי ביטלה את אירוע המכירה של הגיליון הסאטירי ‏• ליברמן ניצל את ההזדמנות והודיע: נחלק אלפי עותקים במחאה ‏• " לא נאפשר לאיסלאם הקיצוני להלך אימים ולהפוך את ישראל למדינה שנכנעת לאיומים ופוגעת בחופש הביטוי"
נחמן גור
ה' שבט התשע"ה / 25.01.2015 10:54

רשת סטימצקי הודיעה על ביטול אירוע המכירה הפומבי של גיליון הזיכרון שהוציאה לאור מערכת המגזין הסאטירי ‘שארלי הבדו’ בישראל, והחליטה להפיצו רק באמצעות רשת האינטרנט.

אתמול מחו במגזר הערבי על הכוונה למכור את הגליון של העיתון הסאטירי. ח”כ מסעוד גנאים אף שיגר אמש מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו והזהיר כי המדינה ורשת ההוצאה לאור יהיו אחראיות לתוצאות, אם הגיליון יראה אור ברחובות ישראל.

בתגובה הורה שר החוץ אביגדור ליברמן הבוקר (ראשון) לפעילי מפלגתו לחלק אלפי עותקים של הגיליון לציבור.

“לא ניתן להפוך את ישראל למדינת דאעש – לא נאפשר לאיסלאם הקיצוני להלך אימים ולהפוך את מדינת ישראל למדינה שנכנעת לאיומים ופוגעת בחופש הביטוי, כתב ליברמן בדף הפייסבוק שלו. “האזהרה ששיגר ח״כ מסעוד גנאים לראש הממשלה על כך ש’המדינה ורשת ההוצאה לאור יהיו אחראיות לתוצאות’, אם תמכור סטימצקי את השבועון הצרפתי – היא עוד חציית קו אדום של הנהגת הציבור הערבי בישראל.

“הנחיתי את צעירי ‘ישראל ביתנו’ לרכוש אלפי עותקים של הגיליון האחרון של השבועון הסאטירי הצרפתי ‘שארלי הבדו’ ולחלק אותם לציבור במקום האירוע שאותו ביטלה רשת סטימצקי״.

מדובר בגיליון הראשון שיצא אחרי המתקפה, שגבתה את חייהם של עשרה עיתונאים ושני שוטרים, ועל השער מופיעה קריקטורה של מוחמד דומע ומחזיק כרזת “אני שארלי”, תחת הכותרת “הכל נסלח”.

מסטימצקי נמסר: “הרשת דוגלת באופן מוחלט בחופש הביטוי. הרשת מוכרת את המגזין כבר כמה שנים ותמשיך לעשות כן. עם זאת, החליטה הרשת כי מכירת הגליון המדובר לא תתבצע במכירה מיוחדת בסניף הרשת, אלא תתקיים באתר האינטרנט של סטימצקי בלבד החל מיום שני בשעה 17:00 ועד גמר העותקים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות