‘גוגל’ מציגה: רכב ללא נהג • צפו: כך זה עובד

חברת גוגל הודיעה כי המכוניות שפיתחה, עברו את מחסום ה-700 אלף מיילים בכבישים ללא נהג - וללא תאונות שנגרמו באשמת המכונית • נשיא גוגל מאמין:בשנת 2017 נוכל כולנו ליהנות ממכונית ללא נהג
שלמה בן חיים
ל' ניסן התשע"ד / 30.04.2014 12:55

החלום על מכוניות שנוסעות ללא נהג כבר כאן:  חברת  גוגל הודיעה כי המכוניות שפיתחה, עברו את מחסום ה-700 אלף מיילים  בכבישים ללא נהג – וללא תאונות שנגרמו באשמת המכונית.

במכונית ללא נהג הוטמעה מערכת סנסורים, רדארים ומצלמות, שהותקנו על גג מכונית רגילה, שעברה התאמות. לפי שעה מפעילה גוגל כ-20 מכוניות כאלה.

בסרטון ששיחררה חברת גוגל ניתן לראות כיצד המערכת לומדת להכיר ולנתח מאות אובייקטים שונים, ומגוון התנהגויות אנושיות וסכנות בצידי הדרך. לאחר שהמערכת מזהה סכנה, היא נוהגת בהתאם.

למרות ההתקדמות הגדולה בפיתוח המכונית, יש לזכור שעדיין עומדים בפניה מכשולים רבים. ביניהם מגבלות טכניות, רגולטוריות ופסיכולוגיות.

הנהיגה ברכב אוטונומי מתבצעת כרגע רק בעיר אחת: מאונטן וויו שבקליפורניה, שם ממוקם מטה גוגל. לצורך הבדיקות  עברה העיר מיפוי ברמת דיוק גבוהה במיוחד.

מחסום נוסף הוא המחסום הפסיכולוגי, שעלול להרתיע אנשים לסמוך על תוכנת מחשב. אבל נשיא גוגל, סרגיי ברין, לא מוטרד מהמכשולים ומאמין שבשנת 2017 נוכל כולנו ליהנות ממכונית ללא נהג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות