סוף טוב: אושרה רכישת מקור ראשון על ידי ישראל היום

הממונה על הגבלים עסקיים אישר את רכישת העיתון מקור ראשון ואת אתר האינטרנט NRG על ידי עיתון ישראל היום • גם מכירת מעריב לקבוצת אלי עזור אושרה
חנוך פינק
ל' ניסן התשע"ד / 30.04.2014 11:36

הממונה על הגבלים עסקיים, דיוויד גילה, אישר הבוקר (רביעי) את רכישת העיתון ‘מקור ראשון’ ואתר NRG על ידי קבוצת ישראל היום, ואת רכישת העיתון מעריב על ידי קבוצת התקשורת של אלי עזור.

גילה הודיע על החלטתו לנאמן  רו”ח אלי ברדיצ’ב, שלפני כמה ימים איים כי במידה והעסקאות לא יאושרו עד יום חמישי, הוא ייאלץ לסגור את שני העיתונים.

בימים האחרונים קיימו עובדי מקור ראשון פעילות מחאה והפגנות נגד הממונה על ההגבלים העסקיים, בדרישה שיאשר המכירה.

עסקאות המכירה בוצעו לאחר שהחברה של שלמה בן צבי, שהפעילה את העיתונים מקור ראשון ומעריב ואת אתר NRG,  נקלעה לקשיים כלכליים. בעקבות כך הורה בית המשפט המחוזי בירושלים על מתן צו הקפאת הליכים ועל מינוי נאמן.

מרשות ההגבלים העסקיים נמסר, כי בדיקת הממונה העלתה כי בעוד ישראל היום הוא עיתון יומי בעל תפוצה רחבה, הפונה לקהל יעד רחב ומחולק בחינם – מקור ראשון נמכר תמורת מחיר משמעותי באופן יחסי, בעיקר בסופי שבוע, בהיקף מוגבל יחסית, לקהל קוראים מובחן ונבדל.

עוד העלתה בדיקת הממונה, כי החלק הארי של קוראי מקור ראשון נחשף ממילא לעיתון ישראל היום. בהתאם, נמצא כי התמריץ של ישראל היום להשפיע לרעה על התכנים של מקור ראשון אינם מובהקים מספיק. עוד הסיק הממונה, כי עיכוב משמעותי נוסף בהכרעת השאלה מי ירכוש את העיתון מקימה חשש להמשך קיומו, ועל כן חשש לפגיעה בציבור הצרכנים הרוכש אותו.

בהתאם, נמצא כי אין חשש לפגיעה בתחרות או לפגיעה בציבור הקוראים או המפרסמים בהיבטים הנ”ל.

בנוסף, היקפי הפעילות של אתר NRG ואתר ישראל היום באינטרנט מוגבלים יחסית, ועל-כן נמצא כי רכישת NRG על-ידי ישראל היום אינה מעוררת חששות כאמור.

באשר למיזוג בין ג’רוזלם פוסט למעריב, התמקדה בדיקת הממונה בזיקה שתיווצר בין העיתון מעריב לעיתונים סופהשבוע וישראל פוסט, הנמצא בקשרי בעלות עם ג’רוזלם פוסט.

הבדיקה העלתה כי חלקם המצרפי של מעריב ושל סופהשבוע וישראל פוסט בתחום העיתונות קטן יחסית, וכי קיימים מתחרים גדולים ומשמעותיים אחרים בתחום. בהתאם נמצא כי השפעת המיזוג על התחרות היא זניחה ועל-כן ראה הממונה לנכון לאשר את המיזוג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות