אנשי הכותל נגד ביקור האפיפיור: “יפגע במתפללים בנץ”

הביקור צפוי להיערך בסוף מאי • הרב שמואל רבינוביץ': "ביקור האפיפיור לא יכול לבוא על חשבון המתפללים או חוגגי בר מצווה. יש למצוא פתרון ולערוך את הביקור בלי לפגוע במתפללים"
יוני גרין
ל' ניסן התשע"ד / 30.04.2014 10:34

בעוד כחודש אמור להגיע האפיפיור לביקור בישראל, אך ביקורו בכותל המערבי מעורר את התנגדות אנשי הכותל.

לפי דיווח בישראל היום, בימים האחרונים נערכו כמה פגישות בין אנשי הכותל לבין המשטרה וכוחות הביטחון המופקדים על אבטחת האירוע. אנשי הכותל מתנגדים לביקור בשעה שנקבעה – שמונה בבוקר של יום שני, משום שלטענתם יפגע במתפללי נץ החמה, המגיעים בשעות הבוקר המוקדמות. לדבריהם, אי אפשר לדחות את הביקור גם בשעה או בשעתיים לאחר מכן, משום שאז מתקיימים אירועי בר מצווה שצפויים להיערך באותו יום, שכן מדובר ביום שני בו נהוג לעלות לתורה.

גורם בכיר בהנהלת הכותל אמר לישראל היום: “יש משמעות גדולה מדי לכך שבגלל שהאפיפיור, שהוא סמל הטומאה, מגיע, לא יוכלו מתפללי הנץ – שמתפללים באופן קבוע מאז יום שחרור ירושלים בכל יום, בקיץ, בחורף, בשלג, כבר עשרות שנים – להתפלל שם”.

לטענתו, “אי אפשר לדחות את הביקור בשעה, מכיוון שאז מתקיימים טקסי בר מצווה ועד היום כבר נרשמו כ-100 משפחות. אנחנו צופים שעוד 50 משפחות יירשמו וגם להן אי-אפשר להשבית את השמחה בגלל האפיפיור”.

בכותל אומרים כי גם בעבר, כשהגיע ברק אובאמה לביקור בכותל, לא בוטלה תפילת הנץ: “לא הגיוני שיומיים בלבד לפני שחרור ירושלים תבוטל תפילת הנץ שמתקיימת שם כבר יותר מ-40 שנה”.

רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ’ אמר: “ביקור האפיפיור לא יכול לבוא על חשבון המתפללים או חוגגי בר מצווה. יש למצוא פתרון ולערוך את הביקור בלי לפגוע במתפללים. רחבת הכותל לא יכולה להיסגר אפילו לא לרגע אחד בגלל הביקור”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צביעות
    30/04/2014 13:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ב י”א אב נסגר הכותל לכשלוש שעות וניתן היה רק לצאת מהשער העליון וזאת בגלל ביקור של ברצלונה והשחקן מסי שהגיעו עם אוטובוס כמעט עד לרחבה התחתונה כשמאות עומדים עם אחוריהם למקדש וזועקים מסי מסי, אוי לאותה חרפה
    לא שמענו אז שאיכפת למישהוא, אלא ראיתי כמה רבנים ושמעקרס שהצטלמו איתו.
    לעולם לא אשכח את הביזוי הנורא של הכותל.
    והאמת היא שהכותל כבר מזמן הפך למקום שבשעות היום ובפרט בימי שני וחמישי שומר עיניו ונפשו ירחק ויבוא בערב עם כל אנ”ש
    אוי לעיניים שכך רואות.
    האם שווה כל השיפור הגשמי במקום בתמורה להפיכתו למרכז תירותי שאתה מרגיש את עצמך תייר בין שלל גויים ופריצות?

  2. הציונות של ממשלת ישראל מתכננת למסור לידו של האפיפיור את הבעלות על הכותל ר"ל
    30/04/2014 15:40
    בית הרב
  3. הציונות של ממשלת ישראל מתכננת למסור לידו של האפיפיור את הבעלות על הכותל ר”ל