אושר סופית: המינימום יעלה ל-5,000 שקל ב-3 פעימות

העלאת השכר תתבצע ב-3 פעימות: אפריל השנה יעלה השכר ל-4,650, ביולי 2016 יעלה ל-4,825 שקל ובינואר 2017 השכר יעלה ל-5,000 שקל • מקלב: "פתאום הממשלה נזכרה בחלשים" • הזהיר: "יש לזכור את מי שעלולים להיפגע מכך כמו המעסיקים הקטנים או הורים לילדים נכים, קשישים וחולים סעודיים" • ניסנקורן: "צעד חשוב לצמצום פערים"
יוני הראל
א' שבט התשע"ה / 21.01.2015 19:47

הכנסת אישרה היום (רביעי), בדיון פגרה מיוחד, את העלאת שכר המינימום ל-5,000 שקל ב-3 פעימות.

לפי החוק החדש, באפריל השנה יעלה השכר ל-4,650, ביולי 2016 יעלה ל-4,825 שקל ובינואר 2017 השכר יעלה ל-5,000 שקל.

האישור התבצע לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אישר לעגן בחקיקה עוד בתקופת הבחירות את המתווה שסוכם בין נציגי המדינה לנציגי הסתדרות העובדים הכללית החדשה על העלאת שכר המינימום לסך של 5,000 שקל, ב-3 פעימות.

יו”ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: “בתור הנציג של 700 אלף עובדים בישראל וכמי שזעק את זעקתם, הערב אפשר לברך על המוגמר. מדובר בשיעור ההעלאה הגבוה ביותר של שכר המינימום וזו בשורה חשובה לרבע מכוח העבודה בארץ.

“עשינו צעד חשוב במסע לצמצום פערים בחברה הישראלית. יש עוד עוולות רבות שצריך לתקן וההסתדרות תמשיך לעמוד בחזית המאבק החברתי ולפעול לתיקונן. אני מברך את כל סיעות הבית”.

49 ח”כים אישרו את ההחלטה. לא היו מתנגדים. ח”כ אורית סטרוק מהבית היהודי נמנעה.

“הצעת החוק להעלאת שכר המינימום היא מבורכת, אולם צריך לזכור שהיא לא באה מתוך רצון כנה להיטיב עם השכבות החלשות, אלא מתוך תעמולת בחירות ממוקדת”, אמר בצהרים ח”כ אורי מקלב מעל דוכן הכנסת. “במשך קדנציה שלמה הממשלה התאכזרה לשכבות החלשות בישראל ואפשרה את העלאת יוקר המחייה ויוקר הדיור. מוזר שפתאום היא נזכרה בחלשים”. 

“אין ספק שהעלאת שכר המינימום תועיל להרבה משפחות ומאות אלפים שעובדים קשה לפרנסתם, אבל אין להם יכולת לגמור את החודש”, אמר. “רק בימים האחרונים פורסם הסקר החברתי של הלמ”ס שמגלה כי 40 אחוז מהמועסקים בישראל מתקשים לכסות את הוצאותיהם. הכנסתם של העובדים בישראל אינה מספקת אותם בהוצאות המינימליות, כך שקל וחומר הוא שמי שמרוויחים שכר מינימום מתקשים עוד יותר.

“לכל אורך הקדנציה האחרונה לא עשתה הממשלה דבר למען השכבות החלשות, בין בנושא התמודדות עם יוקר המחיה המאמיר או עיסוק שורשי במצוקת הדיור. ועכשיו היא באה עם כסות עיניים על רמיסת האוכלוסייה החלשה בדמות חוק טוב שבאמת ייטיב עם הציבור. הציבור לא יקנה את הזיוף הזה”.

במהלך נאומו עמד ח”כ אורי מקלב גם על מי שייפגע מהעלאת שכר המינימום: “כאשר מחוקקים חוק כה מבורך, יש לזכור את מי שעלולים להיפגע מכך כמו המעסיקים הקטנים או הורים לילדים נכים, קשישים וחולים סעודיים שמעסיקים עובדים זרים ויאלצו מעתה לשלם להם יותר.

“רק לפני חודשיים הצלחנו להעלות את הקצבאות לאותם הורים לילדים נכים בכמה מאות שקלים, אך לצערנו יתכן ובשל העלאת שכר המינימום כל התוספת הזו תלך על שכרו הגדל של העובד הזר שמסייע להם. כאשר מעלים את שכר המינימום – חובה לקחת את אותם אנשים בחשבון ולסייע גם להם, שלא יצא שכרו בהפסדו”.

ח”כ אליעזר מנחם מוזס אמר: “העלאת שכר המינימום זהו צעד חיובי במלחמה בעוני אולם זה עדין לא מספיק, ללא תכנית כלכלית מקיפה ומלחמה ביוקר המחיה, ההעלאה הזאת, כמו ההעלאות הקודמות, לא תפתור את מצוקת המחיה.

 “אנחנו נתמוך כאן בהצעת החוק להעלאת שכר המינימום אולם תקוותי שבמקביל, הממשלה תציג תכנית מקיפה לפתרון יוקר המחיה כדי להביא באמת לפתרון הבעיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות