צברי השיק פרויקט חדש: למה הורסים רק לספרדים?

נחמן גור
|
ב' שבט התשע"ה / 22.01.2015 15:13
סגן ראש עיריית אלעד, ברק צברי, השיק פרויקט חדש: ‘צדק צדק תרדוף’ • והפעם: האפליה של מחלקת ההנדסה • העירייה: “עוסקים בעשיה למען הציבור” • צברי: ״במקום שהעירייה תתחבא מאחורי ססמאות נבובות, הגיע הזמן להתנצל”

סגן ראש עיריית אלעד, ברק צברי, השיק פרויקט חדש: ‘צדק צדק תרדוף’, אשר יציף מידי שבועיים “נטו עובדות”, כהגדרתו. 

הפעם הוא מתמקד בפעילות מחלקת ההנדסה של עיריית באלעד.

תחת הכותרת ‘היתרי בניה – צווי הריסה’, הוא מפרט, תוך טענות על אפלייה גזענית: 

•  בכניסה לעיר: ישיבת ‘הליכות שלמה’ (-ספרדי-תימני) הופתעה מההריסה הברוטאלית של המבנה שלה. כ-100 מטר משם, לאחר חודשים ספורים, ראש העיר ‘מעלים עין’ מהכנסת והצבת קראוונים לא חוקיים בישיבה אחרת (-אשכנזית).

• במרכז העיר: בית כנסת של הרב משה שרון נהרס בברוטאליות, ומותיר את רב בית הכנסת עם חובות של מעל 40,000 ש״ח.

באותו זמן ראש העיר מגיע ‘להסדר’ עם בית כנסת אחר הממוקם ברחוב בן זכאי (-אשכנזי ) ומעניק להם את האפשרות להרוס לבד. לאחר מכן הופכים עולמות בעירייה ‘להסדיר’ חוקית את העניין.

“זה בדיוק מה שביקשנו בשביל הרב משה שרון”, אומר צברי, “אך ללא מענה”.

בית כנסת הרב שרון באלעד

חרדים 10
בית כנסת הרב שרון באלעד

• חוק וסדר אמיתי?  בית כנסת (-תימני) הממוקם בסוף רחוב אבן גבירול רק הוסיף אדמה ויישר את השטח מסביב לבית כנסת. ביום שישי, בהוראת ראש העיר, הובהל מפקח לשם עצירת יישור השטח.

באותו שבוע, בכניסה לעיר, מצד שמאל, נערכו עבודות של יישור, ריצוף, הצבת קרוואנים ללא היתר ובהעלמת עין ברורה.

• איפה ואיפה בצווי הריסה: ברחוב שמעון הצדיק הגיע צוות הריסה, מלווה בכוחות מג״ב, ההורס תוספת של רב צדיק, בזמן שהייתו של הרב בחו״ל. לא מעניקים לו אפשרות להסדיר את הנושא.

באותה תקופה, צווי הריסה נחתמים על ידי המהנדס וממתינים על שולחנו של ראש העיר לחתימה. משיקולים שונים הוא לא חותם על צווים אלו.

ביקשנו העתקים של הצווים שעדיין לא נחתמו על ידי ראש העיר, אך העירייה התעלמה מבקשתינו.

• מריבה ברחוב רבי עקיבא: הוחלט על ידי ראש העיר לפנות בית כנסת של תימנים, משיקולים שונים. אחד המתפללים טען כי נמסר לו שזה בגלל שלא תמכו בראש העיר לפני הבחירות, וכי הפינוי נדרש על מנת להעביר את המקום למגזר החסידי. “רק במלחמה אמיתית וצודקת הצלחנו לעצור זאת”, טוען צברי.

ומה בפעם הבאה? נושא הגבייה והארנונה.

תגובת העירייה: “אנו עוסקים בעשיה למען הציבור, וקוראים לכולם להצטרף לעשיה ולא לפנות למחלוקות״.

סגן ראש העיר ברק צברי : ״במקום שהעירייה תתחבא מאחורי ססמאות נבובות, הגיע הזמן להתנצל ולנסות לתקן את העוול. להתמקד בחלוקה שיוויונית וצודקת. בשבועות הבאים נפתיע עם עוד חומר מעניין, והכל במטרה לשפר ולייעל למען הצדק ותיקון העוול״.