כוננות בצפון: כבישים ליד גבול לבנון נסגרו לתנועה

שי וייספיש
|
כ"ט טבת התשע"ה / 20.01.2015 20:38
צה”ל חסם את כביש הצפון הישן בין אביבים לדוב”ב ובין זרעית לגבול לבנון • במערכת הביטחון נערכים: הועלו נגמ”שים וטנקים לכיוון גבול הצפון • הוצבו סוללות כיפת ברזל • חקלאים בצפון נקראו להימנע מעיבוד אדמותיהם בחלקות שבקרבת הגבול

כוננות בצפון הארץ לאחר חיסול בכירי החיזבאללה ומשמרות המהפכה: צה”ל חסם הערב (שלישי) קטעים בכביש הצפון הישן העוברים סמוך לגבול עם לבנון. הכביש צפוי להיות חסום גם בימים הקרובים בקטע שבין אביבים לדוב”ב, וכן  בין זרעית לגבול לבנון, מחשש לתגובה של חיזבאללה לאחר חיסול אנשי הארגון בסוריה.‎

בנוסף, נקראו חקלאים בצפון להימנע מעיבוד אדמותיהם בחלקות הנמצאות בקרבת הגבול.

בתוך כך, כלי תקשורת בלבנון דיווחו הערב על תנועה ערה של מסוקי חיל האוויר באזור הגבול, סמוך לראש הנקרה.

על פי הדיווח, “שני מסוקים ישראלים השליכו נורי הטעייה ופצצות תאורה מעל שני כפרים הסמוכים לגבול ישראל לבנון באזור נקורה”.

מדובר צה”ל נמסר: “אנו לא מפרטים אודות פעילות חיל האוויר”.

במהלך היום הועלו נגמ”שים וטנקים לכיוון גבול הצפון, ובמערכת הביטחון נערכים לכל התפתחות.

מקור ביטחוני רשמי אמר: “מדינת ישראל אינה מתייחסת לאירוע בסוריה ולא לפרסומים עליו, פרסומים שאינם מגיעים מגורמים מוסמכים. מדיניות ישראל הייתה ונותרה לסכל כל ניסיון פיגוע טרור נגדה”.

גורם ביטחוני ישראלי בכיר אמר מוקדם יותר היום לרשת הידיעות רויטרס: “לא ניסינו לחסל את הגנרל האיראני שנהרג בתקיפה בסוריה ביום ראשון”.

על פי דברי הגורם, ישראל האמינה כי יעדי התקיפה הם רק אנשי חיזבאללה מדרג נמוך. “התייחסנו לזה כאל מבצע טקטי מוגבל. לא צפינו את התוצאה מבחינת מעמד ההרוגים, ובייחוד הגנרל האיראני”, הוסיף הגורם. “חשבנו שאנחנו פוגעים ביחידת שדה של האויב שהייתה בדרכה לתקוף אותנו סמוך לגדר. קיבלנו התראה, זיהינו את הרכב – ותקפנו”.

באשר לשאלת התגובה, צוטט הגורם הביטחוני כי תגובת איראן או חיזבאללה תגיע בוודאות, אך הבהיר כי ישראל ערוכה לכך. “נראה לי שיהיה הוגן להניח שאף אחד מהצדדים לא מעוניין בהסלמה משמעותית”.

איראן הבטיחה מוקדם יותר היום, כי תגיב על חיסול אנשיה: “ישראל צריכה להיות מוכנה לברק הרסני שיכה בה. רצח בני האיסלאם, מהווה נקודת מפנה חדשה בקריסת המשטר הציוני”, צוטט מפקד צבא משמרות המהפכה מוחמד ג’עפרי. “על ישראל להמתין עד שיגיע הרגע שהיא תשלם על הפשע שלה”.

  כפי שדווח ברשתות הזרות, כבר אתמול הוצבו סוללות כיפת ברזל בצפון, מחשש לירי טילים.

 צה”ל גם תגבר, כאמור, ביממה האחרונה את כוחותיו ברמת הגולן ובגבול עם לבנון.