יו”ר ועדת הבחירות קיבל העתירה: הסרטון ‘בגנון של ביבי’ – ייגנז

שרי רוט
|
כ"ט טבת התשע"ה / 20.01.2015 19:35
הסרטון ‘בגנון של ביבי’ נאסר לשידור על ידי יו”ר ועדת הבחירות • מפלגת הליכוד חויבה בהוצאות העותרים נגדה • “כל שימוש בילדים נתפס כציני ואופורטוניסטי” • דחה טענת הליכוד כי הסרטון “הודלף לאינטרנט בטעות”

יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג’ובראן, קיבל היום (שלישי) את עתירת התנועה לאיכות השלטון ומפלגת ‘יש עתיד’ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד.

התנועה לאיכות השלטון ו’יש עתיד’ עתרו בבקשה להוציא צו מניעה לסרטון ‘בגנון של ביבי’, שהופץ ברשות החברתיות במוצאי שבת והופק על ידי הליכוד כחלק מקמפיין הבחירות של המפלגה.

השופט ג’ובראן קיבל את העתירה וקבע כי הליכוד תישא בהוצאות העותרים בסך כולל של 5000 ש”ח.

כמו כן, העביר השופט ג’ובראן את החלטתו ליועץ המשפטי לממשלה ולבאי כוח ערוצי הטלוויזיה והרדיו שידאגו שלא לשדר בשנית את הסרטון.

לדברי השופט ג’ובראן, בסרטון “בוימו ילדים בגן ילדים בהתנהגות לא ראויה, כשראש הממשלה מופיע בסרטון על תקן גננת המנסה להשליט סדר ולהעיר לילדים הפרועים על התנהגותם, כאשר הילדים נקראים בשמות של ראשי מפלגות אחרות (ציפי, יאיר, נפתלי, איווט).

בהודעה נכתב עוד: “המחוקק מצא לנכון, ובצדק רב, להוציא את ילדינו אל מחוץ למשחק הפוליטי. כל שימוש בילדים נתפס כציני ואופורטוניסטי”.

בהחלטתו דחה השופט את טענת הליכוד כי הסרטון “הודלף לאינטרנט בטעות”. לדבריו, מדובר בטענה “תמוהה”, שכן אסור לפי החוק להשתמש בילדים לצורך תשדירי תעמולה, ומכאן שלא ברור מדוע בכלל הושקעו המאמצים בצילום הסרטון מלכתחילה, אם התוכן כלל לא יועד לשידור.