כיצד ומתי יגיב החיזבאללה לחיסול של ג’יהאד מורנייה?

שי וייספיש
|
כ"ח טבת התשע"ה / 19.01.2015 09:29
כוחות צה”ל בצפון נערכים למספר אפשרויות של תגובה על חיסול ג’יהאד מורנייה, בנו של רמטכ”ל חיזבאללה, ובכירי הארגון • מקורבים לארגון הטרור מסרו לעיתון הלבנוני א-ספיר: “התגובה היא בלתי נמנעת”, אבל הדגישו: “חיזבאללה יפעל בזמן המתאים. לא נפעל מתוך אמוציות” • תושבי הצפון קיבלו הודעה הקוראת להם להמשיך ולשמור על שגרה

בבוקר שאחרי חיסול בכירי חיזבאללה ברמת הגולן הסורית, ערוכים כוחות צה”ל בצפון במישור המודיעיני והאווירי לאפשרות של תגובה מצד ארגון החיזבאללה.

בכוחות הביטחון רווחת ההערכה הכללית שחיזבאללה יגיב למתקפה, כאשר כל שנותר הוא לגלות כיצד ומתי תבוא התגובה.

בעיתון הלבנוני א-ספיר, המזוהה עם ארגון הטרור צוטטו הבוקר “מקורבים לחיזבאללה” כי הארגון יגיב ב”עוצמה” לחיסולו של ג’יהאד מורנייה, אך הוא “לא ימהר לממש את הנקמה”.

“התגובה היא בלתי נמנעת, אולם חיזבאללה יחליט על הצעד הבא בצורה שקולה ורגועה. לא נפעל מתוך אמוציות. חיסולם של אנשי חיזבאללה בקונייטרה ייענה בתגובה כואבת ובלתי צפויה, אך היא תהיה נשלטת ולא תגיע לידי מצב של מלחמה כוללת. עם זאת, אנו נערכים לכל תרחיש אפשרי”, אמרו הגורמים.

 במקביל לדריכות הצבאית וההיערכות לבלימת כל פעולה מהצד הלבנוני, קיבלו תושבי הגליל העליון הודעה ולפיה יש להמשיך ולשמור על שגרה ולרכזי הביטחון לא נמסרו הנחיות מיוחדות כלשהן לנוכח האירועים מעבר לגבול.

“מבחינתנו, השיגרה נמשכת ושיהיה לכולם לילה טוב”, אמר אמש דובר עיריית קרית שמונה, דורון שנפר: “התושבים מורגלים בכוננויות כאלה והשיגרה נמשכת. המוקד העירוני ממשיך לפעול 24 שעות ביממה וראש העיר נסים מלכה שומר על קשר עם צה”ל.

“אנחנו ממליצים לתושבים להמשיך בשיגרה ולהיות קשובים לכלי התקשורת. על כל התפתחות נעדכן בדף הפייסבוק העירוני”.

בתוך כך, גינה הבוקר בחריפות שר החוץ האיראני את החיסול בסוריה אתמול. “אנו מגנים את פעולותיו של המשטר הציוני ואת כל פעולות הטרור”, אמר לכלי התקשורת במדינתו. “המדיניות של ישראל כלפי אנשי ההתנגדות של חיזבאללה ידועה בתור כזו של מדינת טרור”.

גורמי מודיעין במערב שעקבו אחר פעילותו של ג’יהאד מורנייה,  מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה, בתקופה האחרונה אומרים שפעל להוציא פיגועים נגד ישראל ברמת הגולן, וכינו אותו: “טרוריסט חסר מעצורים”.

“ג’יהאד מורנייה הוא אדם שעמד בראש תשתית טרור נרחבת ועמוקה בחסות איראנית ישירה ובחיבור לחיזבאללה, שכבר פעלה נגד ישראל ברמת הגולן”, הם אומרים.

על פי אותם גורמים, ג’יהאד מורנייה “כבר תכנן, והיו לו בקנה פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן. פיגועים שכוללים ירי רקטות, חדירות, מטענים, ירי נ”ט, שמטרתם להרוג חיילים, לפגוע ביישובים ישראלים ברמת הגולן ולהרוג אזרחים ישראלים.

ג’יהאד מורנייה הוא טרוריסט חסר מעצורים שבנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה, ארגון טרור עם יכולות, והיה עסוק בהכנת פיגועים משמעותיים”.