מעלליו של ‘נסיך החיזבאללה’ שחוסל: טרוריסט ללא מעצור

ג'יהאד מורנייה, בנו של רמטכ"ל החיזבאללה שחוסל ב-2008, תכנן פיגועים נגד ישראל בחסות איראן וחיזבאללה • גורמי מודיעין במערב: "היו לו בקנה פיגועים שכוללים ירי רקטות, חדירות ומטענים, שמטרתם להרוג חיילים, ולפגוע ביישובים ישראלים"
שייע קליין
כ"ח טבת התשע"ה / 19.01.2015 00:42

גורמי מודיעין במערב שעקבו אחר פעילותו של ג’יהאד מורנייה,  מפקד גזרת הגולן בחיזבאללה, בתקופה האחרונה אומרים שפעל להוציא פיגועים נגד ישראל ברמת הגולן, וכינו אותו: “טרוריסט חסר מעצורים”.

“ג’יהאד מורנייה הוא אדם שעמד בראש תשתית טרור נרחבת ועמוקה בחסות איראנית ישירה ובחיבור לחיזבאללה, שכבר פעלה נגד ישראל ברמת הגולן”, הם אומרים.

על פי אותם גורמים, ג’יהאד מורנייה “כבר תכנן, והיו לו בקנה פיגועים קשים ורצחניים נוספים נגד ישראל ברמת הגולן. פיגועים שכוללים ירי רקטות, חדירות, מטענים, ירי נ”ט, שמטרתם להרוג חיילים, לפגוע ביישובים ישראלים ברמת הגולן ולהרוג אזרחים ישראלים.

ג’יהאד מורנייה הוא טרוריסט חסר מעצורים שבנה ארגון טרור רציני מאוד בסיוע איראן וחיזבאללה, ארגון טרור עם יכולות, והיה עסוק בהכנת פיגועים משמעותיים”.

ג’יהאד מורנייה, שזכה לכינוי ‘הנסיך’, היה בתחילת שנות ה-20 לחייו. הוא היה נער צעיר כאשר אביו עימאד מורנייה, שכיהן כרמטכ”ל חיזבאללה, חוסל בדמשק, בתחילת שנת 2008.

 על אף גילו הצעיר וחוסר ניסיונו הצבאי, בשל היותו בן טיפוחיו של מנהיג הארגון, השייח’ חסן נסראללה, הוא מונה לפני כשלושה חודשים לפקד על חטיבת לוחמי החיזבאללה בגולן הסורי.

נסראללה

על פי הדיווחים, בתקיפה נהרג גם מוחמד עיסא, המכונה אבו עיסא, מי שהיה ראש החטיבה המבצעית של חיזבאללה בסוריה ובעיראק.

אבו עיסא, כבן 50, היה החונך של מורנייה הצעיר. הוא היה ממייסדי הזרוע הצבאית של חיזבאללה יחד עם מורנייה האב, ולאחר שחוסל, לקח את בנו, ג’יהאד, תחת חסותו. 

לפי דיווח של העיתונאי אלון בן דוד, בין ההרוגים בתקיפה היה גם אבו עלי א-טבטהאני, אחד המפקדים המשמעותיים ביותר של ארגון הטרור, מי שבנה את הכוחות שאמורים לפשוט על יישובים בתוך הגליל בעת מלחמה, ונחשב לאחראי הישיר למתקפה הבאה של הארגון נגד ישראל.

אתרי אינטרנט בלבנון דיווחו כי אבו עיסא וא-טבטהאני הגיעו אל הגולן הסורי מהבסיס של הארגון בבקעת הלבנון.

בדיווחים נטען כי השניים היו אמורים לסקור את פעולותיו של ‘הנסיך’ והתקדמותו בתכנון הפעילות נגד ישראל. באתרי האינטרנט דווח, כי השניים היו אמורים לקבל ממורנייה הצעיר תדרוך אחרון על ההכנות לפעולה נגד ישראל באזור רמת הגולן, בטרם יאשרו את ביצועה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות