חיסול בצמרת הטרור: גם המפקד שאחראי על כיבוש הגליל נהרג

שי וייספיש
|
כ"ז טבת התשע"ה / 18.01.2015 21:46
אבו עלי טבטבאי, מי שבנה את הכוחות שאמורים לפשוט על יישובים בתוך הגליל ועל תכנון המתקפה הבאה על ישראל, חוסל כשלצידו בנו של עימאד מורנייה • ביטאון חיזבאללה צייץ בחשבון הטוויטר: “מכה שקשה מאוד להכיל”

בתקיפת חיל האוויר היום (ראשון) באזור קוניטרה, הצליחה ישראל לחסל גם את מפקד הכוח ההתקפי של חיזבאללה, אבו עלי טבטבאי, אחד המפקדים המשמעותיים ביותר של ארגון הטרור, ומי שנחשב בעיני רבים בצה”ל – למסוכן ביותר.

לפי דיווח של אלון בן דוד בחדשות10, טבטבאי, מי שבנה את הכוחות שאמורים לפשוט על יישובים בתוך הגליל ונחשב בישראל לאחראי הישיר למתקפה הבאה של הארגון בישראל, נהרג כשלצידו בשיירה בנו של עימאד מורנייה, רמטכ”ל חיזבאללה לשעבר שחוסל לפני שבע שנים בדמשק.

עוד במחוסלים: בכיר הארגון מוחמד עיסא, בכיר נוסף, ועוד שלושה נוספים.

על פי הדיווח, באזור מזרעת אל-אמל, אזור שנמצא בשליטת צבא אסד, כמה קילומטרים מהגבול עם ישראל, ירה מסוק ישראלי שני טילים אל השיירה ופגע בקצינים שהיו עליה. ככל הנראה לצידם היו קצינים ממשמרות המהפכה האיראניים שסיירו ליד קוניטרה.

“הפגיעה בלוחמי חיזבאללה מצביעה על כך שהשיגעון דבק באויב הישראלי וכתוצאה מההתפתחות יכולותיו הצבאיות של חיזבאללה עלולה לדחוף אותו להרפתקאה שתעלה לו ביוקר ותסכן את כל ביטחונו של המזרח התיכון”, נאמר בערוץ הטלוויזיה של הארגון.

ביטאון חיזבאללה צייץ בחשבון הטוויטר שלו: “הנהגת חיזבאללה תחליט איך להתייחס לתוקפנות הישראלית החדשה. זו הייתה מכה שקשה מאוד להכיל”.