מפלה משפטית ל’בני תורה’: לא יקבלו נציג בוועדת ההנחות לארנונה

לטענת סיעת בני תורה, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ביצע 'תרגיל' כשבחר להעניק תפקיד בוועדת ההנחות לארנונה דווקא ליעקב וירז'בינסקי - העיקר שהתפקיד לא יפול לידי סיעתם • בית המשפט לא התרשם מהטיעונים
אבי כץ
כ"ז טבת התשע"ה / 18.01.2015 18:50

סיעת בני תורה בבני ברק נחלה היום הפסד משפטי צורב: בית המשפט המנהלי בתל אביב דחה את עתירת ראשי הסיעה – חיים מנחם רוחמקין ומשה שלום מלאכי – נגד ראש העיר חנוך זייברט, מועצת העיר בני ברק,  ונציג דגל התורה שפרש לאופוזיציה יעקב וירז’בינסקי, בטענה כי על ראש העיר לשלב את נציג הסיעה בוועדת ההנחות לארנונה. זאת, מתוקף העובדה שהם נמצאים באופוזיציה.

לפי העתירה, ראש העיר בחר להעניק את התפקיד לחבר המועצה יעקב וירז’בינסקי, מי שהיה חבר בסיעת דגל התורה, אך פרש עם תחילת הקדנציה מהקואליציה, לטענת בני תורה כ’תרגיל’ ולמראית עין בלבד,  בכדי שהתפקיד לא יפול לידי סיעתם.

אלא ששופטת בית המשפט לא התרשמה מהטענות של ‘בני תורה’, וקבעה כי לפי פרוטוקולים שהונחו בפניה עולה, כי יעקב וירז’בינסקי הוא נציג אופוזיציה “פעיל וביקורתי”, ולכן הוא מכהן כשורה כחבר בוועדת ההנחות בארנונה.

השופטת קבעה כי על העותרים חיים רוחמקין ומשה מלאכי לשלם הוצאות משפט לנתבעים: 7,500 ש”ח למועצת העיר ולראש העיר חנוך זייברט, וליעקב וירז’בינסקי 10,000 ש”ח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות