נחשפה חוליית דאעש בישראל: שחטו כבשים כדי “להתרגל לדם”

כתב אישום נגד שבעה ערבים מהגליל שהיו פעילים בהקמת חוליית דאעש ב'פלסטין' • בין העצורים: עו"ד שהסית בימי "צוק איתן" בפייסבוק לרצח יהודים - שהציג עצמו לחברי ההתארגנות כמפקד בכיר ורשמי של "דאעש בפלסטין''
שי וייספיש
כ"ז טבת התשע"ה / 18.01.2015 13:31

בצהריים (ראשון) הותר לפרסום כי במסגרת פעילות משותפת של השב”כ ומשטרת ישראל, נעצרו במהלך החודשים האחרונים שבעה ערבים, תושבי הגליל, לאחר שהיו מעורבים ופעילים בהקמת חולייה של ארגון הטרורהרצחני דאעש – בישראל.

חברי ההתארגנות נגדם הוגש כתב אישום הם:

• עדנאן גמיל סעיד עלא-א-דין, כבן 40, תושב נצרת, עו”ד בעיסוקו.

• כרים מורסל חאלד אבו-צאלח, כבן22, תושב סחנין.

• חסאם עזיז חמאדלל מריסאת, כבן 30 ,תושב דיר חנא, כלוא ביטחוני בעבר.

• עלאא מחמוד חאלד אבו-צאלח, כבן 27, תושב באר שבע במוצאו מסחנין.

• פאדי מחמד סלים בשיר, כבן 29, תושב סחנין.

• חאלד מרסל חאלד אבו-צאלח, כבן 30, תושב סחנין.

• מחמד אברהים מחמד אבו-צאלח, כבן 27, תושב סחנין, סטאז’ר לרוקחות בעיסוקו.

במהלך חקירתם בשב”כ, הודו הנחקרים כי במהלך השנה האחרונה התאגדו לכדי קבוצה דתית-לאומנית סביב אידיאולוגיית ה’סלפיה ג’האדיה’, הדוגלת בג’יהאד עולמי, ובהמשך הדרך הכריזה על עצמה כנאמנה לדרכו ולאידאולוגיה של ארגון דאעש.

חברי ההתארגנות נהגו לקיים מפגשים חשאיים וממודרים בהם עסקו באידאולוגיה ה”סלפיה ג’האדיה”, בפעילות דאעש בסוריה, ובהכנות לקראת יציאה ללחימה בסוריה.

מפגשיהם כללו, בין היתר, הכשרה בהכנת בקבוק תבערה ושחיטת כבשים במו ידיהם על מנת להתרגל לדם ו”לחזק את הלב” כהכנה לקראת שחיטת ‘כופרים’ על אדמת סוריה.

בנוסף, עמדו חברי הקבוצה בקשר באמצעות האינטרנט עם פעילי דאעש בסוריה, ביניהם, אזרחים ישראלים שיצאו לסוריה כדי להצטרף ללחימה בשורות ארגון דאעש.

עורך הדין עדנאן עלא-א-דין היה פעיל מרכזי בהתארגנות.

עדנאן הציג עצמו לחברי ההתארגנות כמפקד בכיר ורשמי של “דאעש בפלסטין”, והיווה גורם דומיננטי בקרב הפעילים.

העצור כרים אבו צאלח ניסה ביולי 2014 לצאת לסוריה ולהצטרף לכוחות הג’האד הלוחמים שם. יציאתו נמנעה ברגע האחרון בנתב”ג נוכח מידע מודיעיני בעניינו, טרם הצליח לממש את כוונותיו.

כחלק מהכנה ליציאתו, הסתייע כרים בעו”ד עדנאן, אשר סייע לו לחבור לגורמים שיכניסו אותו לסוריה ואף קיבל כספים לטובת יציאתו מחברי ההתארגנות.

מעבר לכך, הודה כרים בחקירתו כי פעל לרכישת אמצעי לחימה במטרה לבצע פיגוע ירי בישראל, כנגד כוחות הביטחון ובני העדה הדרוזית, והכל בשם ארגון דאעש.

במסגרת זו, נעצרו מספר תושבי סחנין נוספים, אשר עלו כמי שמעורבים בציר רכישת אמצעי הלחימה.

כתבי אישום חמורים הוגשו היום כנגד חברי ההתארגנות לבית המשפט המחוזי בחיפה, בחשד לעבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, תמיכה בארגון טרוריסטי וניסיון מגע עם סוכן חוץ.

במקביל לחשיפת ההתארגנות בגליל, נעצר ע”י השב”כ והמשטרה אזרח ישראלי מהישוב ערערה שבנגב, לאור השתייכותו לארגון דאעש.

העצור הוא עומר מוסא ח’ליל אבו כוש, יליד 1986, סיים לא מכבר את לימודי הרפואה באוניברסיטת ירדן למדע ולטכנולוגיה (JUST). עומר נעצר ב-20 בנובמבר 2014 בעקבות מידע שהתקבל אודותיו לפיו הינו פעיל דאעש, אשר עודד אחרים לצאת ולהצטרף לארגון.

בחקירתו בשירות הביטחון הכללי הודה עומר, בין היתר, כי הינו תומך בארגון דאעש, נפגש עם פעילי הארגון בירדן וכי כוונתו היתה לצאת לסוריה ולהצטרף ללחימה בה.

בשב”כ אומרים כי זרם ה”סלפיה ג’האדיה” הינו זרם איסלאמי קיצוני, המוכר מפעילות ארגוני טרור דוגמת אלקאעידה ודאעש. המאמינים בתפיסה זו תומכים בביצוע פעולות ג’האד כנגד ה’כופרים’ ורואים בביצוע פעולות אלה כחובה אישית של כל מאמין.

שר הביטחון הכריז לפני כחמישה חודשים על ארגון דאעש כהתאחדות בלתי מותרת. בשב”כ מדגישים כי חשיפת ההתארגנות האסורה בישראל ומניעת פיגוע ירי רצחני של אחד מחבריה, מצביעים על עליית מדרגה מסוכנת בקרב ערביי ישראל, אשר דוגלים באידיאולוגיית הג’האד העולמי ורואים בדרכה של דעאש דרך למימוש חזונם  לקראת הקמתה של חליפות אסאלמית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות