בית המשפט: ‘מגרש המריבה’ יישאר בידי הרב חיים אמסלם

נחמן גור
|
כ"ד טבת התשע"ה / 15.01.2015 16:00
בית המשפט פסק כי מגרש המריבה בשכונת הר נוף, מול ביתו של הגר”ע יוסף זצ”ל ברחוב הקבלן 45, יישאר בידי עמותת ‘כתר חיים’ • חייב את עיריית ירושלים להוציא לעמותה היתר בניה בהקדם • הרב אמסלם: “ום מאושר עבורי”

בית המשפט פסק בצהריים (חמישי) כי מגרש המריבה בשכונת הר נוף, עליו נאבקו ש״ס בירושלים והרב חיים אמסלם יישאר בידי עמותת ‘כתר חיים’ שבראשותו. בית המשפט אף חייב את עיריית ירושלים להוציא לעמותה היתר בניה בהקדם.

המדובר הוא בשטח בשכונת הר נוף, מול ביתו של הגר”ע יוסף זצ”ל ברחוב הקבלן 45, שם ביקש חיים אמסלם להקים בית כנסת.

על השטח לטשו עיניים גם רבי דוד יוסף שביקש להקים בו מרכז להנצחת מורשת הרב. אולם כפי הנראה המרכז יוקם לבסוף בסמוך לביתם החדש בשכונת בית הכרם.

הרב חיים אמסלם הגיב היום:  ״זהו יום מאושר עבורי. יום בו עשה בית המשפט צדק ומנע עוול.

“אני מודה לבורא עולם שגלגל זכות לבית המשפט על ידי השופטת נאווה בן אור. בית המשפט ניצב כצוק איתן מול הניסיון של כוחות פוליטיים אדירים לנשל את עמותת ‘כתר חיים’ שבראשותי מהשטח שהוקצה לה להקמת מרכז תורני עולמי בדרכה של ‘עם שלם’ – היא דרכם ומורשתם המקרבת של רבני וחכמי ספרד.

“השטח עליו יוקם המרכז, שבאופן סמלי ניצב מול ביתו של גאון ישראל מרן רבינו עובדיה יוסף זכר צדיק לברכה, ישמש כמרכז רוחני להפצת יהדות אוהבת ומסבירת פנים, כדי להביא לקרוב לבבות, אחווה ואהבה בין החלקים המגזרים והעדות של עם ישראל”.

לדברי מקורבים לאמסלם, ניסו גורמים בעיריית ירושלים לטרפד את העברת המגרש לידיו.

בסוף חודש אייר בשנה שעברה, דחתה ועדת ההקצאות של עיריית ירושלים את הקצאת שטח לעמותה בשליטתו של הרב חיים אמסלם ודרשה מהוועדה המקצועית להוציא את המגרש לפרסום מחדש.

במכתב שהוגדר “פנימי” שהוציא חבר מועצת העיר מטעם ש”ס, מיכאל מלכיאלי, לקראת הדיון בוועדה היום, הוא פרט את השתלשלות הדברים:

“תחילתו של הסיפור, בהקצאה לעמותה בשם ‘כתר חיים’ של הרב בלמס, לצורך הקמת בית כנסת לפני 17 שנה.

“לפני 10 שנים הוצא היתר בניה למקום, אך מסיבות שונות בניית הבית כנסת לא יצאה לפועל, ואישור הבנייה בוטל לפני 3 שנים.

“בדצמבר 2010 עברה השליטה בעמותה לידי חיים אמסלם, שאמנם אינו חבר בעמותה, אך אנשיו הם חברי העמותה והוא שולט בה בפועל”.

כאן מפרט מלכיאלי את רשימת חברי העמותה כיום, ומוכיח שהם לא היו חברי העמותה בזמן ההקצאה, לצד העובדה שרובם חברים בעמותות אחרות של אמסלם.

בנוסף  כותב מלכיאלי, כי הרב אמסלם נתבקש להביא רשימת חתימות של מתפללי בית הכנסת, וכי “מבדיקת מנהלת מבני דת עלה שחלקה הייתה פיקטיבית. כלומר הוגשו שמות מתפללים כביכול שכלל אינם תושבי השכונה, על-אף שהם אישרו בתצהיר כי הם תושבי השכונה”.

לאור כל זאת דרש מלכיאלי בשם סיעת ש”ס בעיריית ירושלים, לבטל את ההקצאה לעמותת כתר חיים.

בדיון על כך בוועדת ההקצאות הפוליטית, הוחלט כי למרות המלצת הוועדה המקצועית לאשר את ההקצאה, הוועדה דוחה את ההמלצה, ומבקשת מהוועדה המקצועית להוציא את המגרש לפרסום מחדש, כשכל חברי הוועדה החרדים מכלל הסיעות מצטרפים לדרישה.

כאמור, היום – לאחר ארבע שנים של מאבקים, ולאחר שהושקעו במגרש 2 וחצי מיליון שקל – קבע בית המשפט כי השטח יישאר בידי העמותה של הרב אמסלם.