התעורר מקומה, אבל 12 שנים לא יכל לזוז או לדבר • כעת הוא מספר

הסיוט של החיים: מרטין פיסטוריוס שקע לתוך תרדמת בגיל 12 ובגיל 14 התעורר אלא שהוא נותר משותק לחלוטין ורק מוחו תפקד, מבלי שאיש מן הסובבים מודע לכך • ומדוע הוא שונא את 'ברני הדינוזאור'?
אליעזר היון
כ"ד טבת התשע"ה / 15.01.2015 13:17

האם זה הסיוט הגדול ביותר של בן האנוש?

נער בן 12 שקע בתרדמת – ‘קומה’, והתעורר ממנה שנתיים אחר-כך, ותפס כי הוא אמנם ער ומוחו פעיל, אך גופו עדיין משותק. רק 12 שנים אחר כך חזר הנער לתפקוד, וחשף את הסיוט שעבר עליו במשך השנים. כך מדווח ה’מירור’ הבריטי.

מרטין פיסטוריוס, נער מדרום אפריקה, אובחן בגיל 12 כסובל מדלקת קרום המח חריפה. בעקבות המחלה שקע פיסטוריוס בתרדמת והוריו, רודני וג’ואן, לא משו ממיטתו וטיפלו בו במסירות.

אלא שבגיל 14 התעורר מרטיס והבין כי הוא לכוד בתוך גופו: “הייתי שם, לא ממש מההתחלה, אבל כעבור כשנתיים של מצב וגטטיבי התחלתי להתעורר.

“הייתי מודע להכול, בדיוק כמו כל אדם נורמלי. כולם היו כל כך רגילים, ולא שמו לב כלל שאני נמצא שם ונוכח שוב”, צוטט הנער ב’מירור’.

מרטין סיפר כי כל מה שנותר לו לעשות הוא ‘לחשוב’, אלא שהמחשבות הפכו ליותר ויותר אפלות עם הזמן. הוא לא הפסיק להרהר בכך כי ייתכן שהוא ישאר במצב הזה לנצח. “החלטתי פשוט להפסיק לחשוב”, אמר.

“באחד הימים, הגיעה אמא לבקר אותי ושמעתי אותה אומרת: ‘אני מקווה שתמות’. אני לא יכול לתאר איך הרגשתי באותו רגע”.

האמא התראיינה בימים אלה לתכנית רדיו שחשפה את הסיפור, ואמרה שהיא פשוט “חיפשה הקלה” ותיארה את תחושתה הקשה.

מול מיטתו של מרטין הוצבה טלוויזיה ובה תכנית ילדים על דינוזאור בשם ‘ברני הדינוזאור’. “במשך שנים ראיתי את בארני, אין לכם מושג כמה אני שונא את הדינוזאור הזה”, אומר היום מרטין.

בגיל 26 החל גופו של פיסטוריוס לגלות סימני התאוששות, וכעבור תקופה הצליח לקום מהמיטה.

כיום הוא נשוי, ומתנייד על כסא גלגלים, ואת סיפורו פרסם בספר “ילד רוח רפאים”.

צפו בסרטון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות