כנס בני תורה ספרדים: שלושה מרנים • צפו

מאות תלמידי ישיבה ואברכים השתתפו אמש בכינוס בני התורה הספרדים בראשות הגאון רבי שלום כהן - נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"מ צדקה, שנערך ב'יזדים'
יוני הראל
ל' ניסן התשע"ד / 30.04.2014 15:02

כ-1500 בני תורה ספרדים השתתפו אמש (שלישי) בכנס המסורתי דורשי ה’, מיסודו של הגר”ע יוסף זצ”ל, שהועבר גם בשידור ישיר בלווין.

כנסי החיזוק בבין הזמנים של “איגוד בני התורה- דורשי ה'” כבר הפכו למסורת, כשהכנס שהתקיים אמש הוא הכנס ה-21. הכנסים נערכים מידי בין הזמנים, בניסן ובאב, בהשתתפות ראשי הישיבות, כאשר עד לכנס האחרון פיארה את כותל המזרח דמותו של הגר”ע יוסף, שחיבב מאוד את הכנסים הללו.

הערב נערך המעמד לראשונה ללא הגר”ע, ובראשות הכינוס עמדו הגאון רבי שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, הראש”ל הגאון רבי יצחק יוסף, וראש ישיבת פורת יוסף הגר”מ צדקה. כמו כן השתתפו, רבה של באר שבע הרב יהודה דרעי, ראש ישיבת תורת משה הרב יורם מימון, ראש ביהמ”ד יביע אומר הרב מרדכי טולדנו ועוד. את הכנס הנחה הרב יהושע ויזגן ראש ישיבת באר יעקב.

הגר”י יוסף, שכובד בתואר “מרן הראשון לציון”, מסר את השיעור ההלכתי בכינוס, אותו נהג למסור הגר”ע זצ”ל, ודיבר על המשכת דרכו של הגר”ע.

לאחר מכן נכס למקום, הגר”ש כהן, לקול שירת “מראה כהן”. הגר”ש נקרא למסור את המשא המרכזי, בתואר “מורנו ורבנו מרן ראש הישיבה”. כאשר התואר מרן ראש הישיבה מוצמד גם לשמו של הגר”מ צדקה.

הגר”ש דיבר על החובה לנצל כל רגע בעמל התורה לשמה, ובין הדברים הזכיר את קרח שהקנאה לשררה ולהנהגה הוביל אותו לאבדון.

הכנס התקיים בבית הכנסת  “היזדים” בירושלים, למרות שבשנים האחרונות התקיים באולמי תמיר בירושלים. כמו כן בניגוד לשנים קודמות, לא ניתנה חסות לכנס מטעם ארגון ‘אל המעיין’ של ש”ס.

בסיום הכנס נערכה הגרלה על ספרי הגר”ע לבני הישיבות שנבחנו על הספרים ‘חזון עובדיה – הלכות פסח ויום טוב’.

כנס בני תורה01

כנס בני תורה02

כנס בני תורה03

כנס בני תורה04

כנס בני תורה05

כנס בני תורה06

כנס בני תורה07

כנס בני תורה08

כנס בני תורה09

כנס בני תורה10

כנס בני תורה11

כנס בני תורה12

כנס בני תורה13

כנס בני תורה14

כנס בני תורה15

כנס בני תורה16

כנס בני תורה17

כנס בני תורה18

כנס בני תורה19

כנס בני תורה20

כנס בני תורה21

כנס בני תורה22

כנס בני תורה23

כנס בני תורה24

כנס בני תורה25

כנס בני תורה26

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות