באורח נדיר: יתד נאמן מדווח על פטירתו של הגרמ”ש אשכנזי זצ”ל

אלי שוורץ
|
כ"ד טבת התשע"ה / 15.01.2015 09:23
העיתון יתד נאמן, ביטאון תנועת דגל התורה מפרסם הבוקר, באורח נדיר, כתבה על פטירת רבו של כפר חב”ד • הפלס, ביטאון הפלג הירושלמי, ממשיך להתבצר בהחרמה

באורח נדיר מפרסם הבוקר העיתון ‘יתד נאמן’, ביטאון תנועת ‘דגל התורה’, כתבה אודות פטירתו של הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ”ל, רבו של כפר חב”ד, שנפטר אתמול בבוקר באופן פתאומי, כשהיה בדרכו אל קבר אביו בטבריה, לרגל יום היארצייט. 

מדובר בכתבה חריגה, שכן בעיתון עד כה לא הוזכר שמה של חב”ד, ובגלגולו הקודם של העיתון, אף נכתבו מאמרים רבים כנגד התנועה, דרכה ופעילותיה.

הידיעה היא חלק משינוי גישה הקיים כיום בציבור הליטאי, בהנהגתו של הגראי”ל שטיינמן, שאף נפגש בביתו עם ‘החויזר’ של האדמו”ר מליובאוויטש זצוק”ל, הגאון רבי יואל כהן.

בכתבה מוזכרים קשריו של הגרמ”ש אשכנזי זצ”ל עם הגרמ”י לפקוביץ זצ”ל, שבביתו ביקר לאחר הטבח בבית חב”ד במומבאי, כמו גם בבתיהם של הגרי”ג אדלשטיין, הגרב”ד פוברסקי והגר”נ קרליץ.

הגרמ”ש אשכנזי, מגדולי פוסקי ההלכה בדורינו,  עמד בקשרים עם גדולי ישראל רבים, וזכה לכבוד רב והערכה גדולה.

אולם בעוד שעיתון ‘המבשר’  העניק להסתלקותו את הכותרת הראשית, ו’יתד’ מפרסם ידיעה, עיתון ‘הפלס’, המייצג את אנשי הפלג הירושלמי ומפלגת ‘בני תורה’, מתבצר בהחרמה גם בשעה כזו, והעיתון מתעלם לחלוטין מהסתלקותו של הגרמ”ש אשכנזי זצ”ל.