יו”ר ש”ס בחדרה זועם: העירייה מפלה לרעה את בני התורה

יו"ר ש"ס בחדרה בועז ביטון, ביקש להוסיף לחוק חדש שהתקבל בעיר ופוטר מתשלום חניה סטודנטים, גם פטור לבחורי ישיבות ואברכים - אך העירייה סירבה • ביטון זועם: "מפלים בין דם לדם"
כ"ד טבת התשע"ה / 14.01.2015 23:19

אפליה בחדרה? למרות בקשתו של יו”ר ש”ס המקומית, המועצה דחתה הצעה להשוות בין סטודנטים לבחורי ישיבות.

השבוע עבירה מועתצת העיר את ההצעה  לסדר של חבר מועצת העיר אוהד מרחב, לפטור מתשלום אגרת הסדר חניה לאוכלוסיית הסטודנטים,בני ובנות שירות לאומי וחיילים בסדיר.

חבר מועצת העיר ויו”ר תנועת ש”ס בועז ביטון זעם על ההפליה “בין דם לדם”, כפי שהוא מגדיר זאת, והגיש הצעה לסדר להכליל בחוק העזר העירוני החדש גם את האברכים ובני הישיבות.

בהצעה לסדר תקף ביטון את העירייה: “בפתח דברי חשוב לי להבהיר בצורה ברורה, כי הצעתו של חבר המועצה אוהד מרחב והחלטת הנהלת העיר לאמץ את הצעתו היא החלטה חכמה ונבונה ונקודת אור בים של חושך. אם תרצו אי של שפיות בכל הכאוס האדיר וההתנהלות הכוחנית והדורסנית שמבצעת העירייה בתושבי העיר בשנה האחרונה. אנו מברכים על ההצעה וקבלתה ע”י הנהלת העיר.

“אך למרות זאת אני חושב שמדובר בהצעה לא מושלמת, בשל ההפליה שהיא יוצרת בין סטודנטים לתלמידי ישיבה או אברכי כולל”.

ביטון תיאר את לימודם של בני התורה: “תלמידי ישיבה ואברכי כולל, הינם אנשים שממיתים עצמם באהלה של תורה, ומשקיעים את רוב זמנם בלימוד התורה וההלכה. לימודים בכולל נועדו להכשרת תלמידי חכמים ושאר נושאי משרות בקודש. אברכים אלו לומדים ומוכשרים לכהן בתפקידי מפתח בעולם הרבני, ועל פי השקפה זאת, על הלימודים בכולל להיות תכליתיים, למשל לימודי הלכה לרבנות או דיינות, או מוגבלים למספר שנים מסוים הנדרש על מנת להגיע לרמה הנדרשת בלימודים. ישנם אף את אלו שבשבילם לימוד התורה הוא ערך בפני עצמו, בבחינת “שבתי בבית ה’ כל ימי חיי”.

“בהרבה מאוד תחומים במדינת ישראל, תלמידי ישיבה ואברכי כולל נחשבים כסטודנטים בהגדרה הכוללת. תלמידי ישיבה מקבלים הנחה בתחבורה הציבורית כמו סטודנטים. תלמידי ישיבה ואברכי כולל נכללים תחת אותה הגדרה בחשבונות בנק מיוחדים. ואף מדינת ישראל מכירה בלימודים של תלמידי ישיבה או אברכים כלימודים לצורך תוארים אקדמיים.

“זאת ועוד”, מוסיף ביטון. “בעיר נתניה הסמוכה, זו שכולנו בקמפיין הבחירות ניסינו לשאוף להידמות אליה, מועצת העיר אימצה לאחרונה את המלצת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, להכליל את תלמידי הישיבה ואברכי הכולל במסגרת ההצעה של חנייה חינם ברחבי העיר לכלל ציבור הסטודנטים תושבי נתניה”.

“אי לכך ולאור כל האמור”, מסכם ביטון. “אני סבור ובטוח כי עיריית חדרה תתקשה מבחינה ציבורית ליצור הפלייה בין דם לדם, ומתבקשת פה החלטה של מועצת העיר להכליל תלמידי הישיבה ואברכי הכולל, במסגרת ההצעה של חנייה חינם ברחבי העיר לכלל ציבור הסטודנטים תושבי חדרה”.

אולם עיריית חדרה השיבה בתגובה: “הואיל ויש לבחון את המשמעויות הכלכליות וההשפעה על כמות מקומות החניה בעיר, מתבקשת המועצה להסיר את ההצעה מסדר היום”.

לבסוף, אכן נדחתה הצעתו של ביטון והנהלת העיר כולה הצביעה בעד הסרת ההצעה מסדר היום.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נו ביטון
    15/01/2015 00:27
    דורון
  1. לא מצאת במה להתעסק ולזעום וכי בני התורה בחדרה לא רעבים?

  2. אשריך בועז!!
    15/01/2015 18:47
    שמעון
  3. זכינו בתנועת ש”ס בחדרה ליו”ר מצויין בחור רציני ופעיל אשר עושה עושה גדולות ונצרות… אשריך בועז תמשיך כך ותעלה מעלה. בחדרה הולכים רק לאורו של מרן פוסק הדור זצוק”ל וזיע”א.

    • דורון   18/01/2015 16:31

      אשריך שמעון