אושרה הקמת העיר החרדית כסיף בנגב: צפויה לכלול 16 אלף יח”ד

עיר החדשה מתוכננת לכלול 16 אלף יחידות דיור, עם שטחי מסחר ותעסוקה המתאימים למגזר החרדי, לרבות מוסדות חינוך ודת • התכנון של התוכנית צפוי להסתיים ב-2016, וב-2017 צפוי להינתן תוקף לשיווק המגרשים
שייע קליין
כ"ג טבת התשע"ה / 14.01.2015 14:17

לאחר כישלון התוכנית להקים את חריש כעיר חרדית, החליטה אמש (שלישי) ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה (-הולנת”ע), להמליץ למועצה הארצית לאשר את התכנית להקמתה של כסיף, העיר החרדית החדשה בנגב, שתכלול עד 100 אלף נפש.

זאת בהמשך להחלטת ממשלה משנת 2007 אז הוחלט על הקמת היישוב העירוני כסיף, בצומת תל-ערד. בהחלטה זו, ביקשה הממשלה לתת מענה לשתי סוגיות חשובות למדינת ישראל: פתרון למצוקת הדיור של המגזר החרדי ועידוד הפיתוח וההתיישבות בנגב.

 הממשלה הטילה על משרד הבינוי, בשיתוף משרד הפנים לפעול לאישור התכנית מול מוסדות התכנון. כעבור כשלוש שנים, אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה את התכנית.

 מאפייני תכנון הישוב: העיר החדשה מתוכננת לכלול כ-16,000 יחידות דיור, עם אוכלוסייה של 80-100 אלף נפש, המאופיינת במשקי בית צעירים וגדולים של המגזר החרדי.

העיר צפויה להשתרע על כ-6,400 דונם ותאופיין בדירות גדולות בבנייה רוויה של כ-4-5 קומות, וצמודי קרקע בשיעור של כ-15%-20% מסך יחידות הדיור בישוב.

העיר תכלול שטחי מסחר ותעסוקה ייחודיים למגזר החרדי בתוך תחומי היישוב, ויהיו בה הקצאות קרקע גבוהות למוסדות חינוך ודת.

 במסגרת ההליך התכנוני לשינוי תכנית המתאר המחוזית, התקבלו מספר מועט של התנגדויות. ההתנגדויות מוקדו סביב שלושה תחומים עיקריים: תכנוני-סביבתי, כלכלי, וחברתי.

 בתאריך 1.4.2014 הסמיכה המועצה הארצית את הולנת”ע לשמוע את ההתנגדויות לתכנית, ולהמליץ ביחס להן בפני המועצה הארצית. בישיבת הולנת”ע אמש , שמעו חברי הוועדה את ההתנגדויות לתכנית. במסגרת התייחסותם של חברי הוועדה, משרד הבינוי הציג את השיקולים המקצועיים לתכנית כמו גם התייחסותו לכל ההתנגדויות שהוגשו מנגד. נציג הוועדה המחוזית התייחס גם כן להתנגדויות ודחה אותם על הסף.

 בסיום הליך הדיון, הוועדה החליטה לדחות את ההתנגדויות שהוגשו וקבעה שתמליץ למועצה הארצית לאשר את התכנית שתובא בקרוב לאישורה הסופי של המועצה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות