בכיר ב’דגל’: “פעילי מפלגת השעטנז של אלי ישי לא הורגשו בבת ים”

שרי רוט
|
כ"ג טבת התשע"ה / 14.01.2015 14:03
אנשיו של יו”ר ‘יחד’-העם איתנו’ ח”כ אלי ישי, חוגגים את ניצחונו של יוסי בכר בבת ים • בכיר בדגל התורה, שתמכה במועמד שהפסיד: “צריך לזכור שבת ים אינה המגרש שלנו” • “באיזורים החרדיים היו כ-80% הצבעה, נתון המבשר טוב לכנסת”

ההפסד של המועמד אלי יריב, שנתמך בידי דגל התורה וש”ס בבחירות לראשות העיר בת ים, איכזב את הציבור החרדי בכלל ואת תושבי בת ים בפרט, למרות שהמועמד הנגדי, יוסי בכר, שנחשב ל’איש של’ ראש העיר לשעבר שלומי לחיאני, זכה לתמיכתם של רבנים מקומיים ושל חסידי באבוב.

מי שמיהרו לעלות ‘על הגל’ היו אנשיו של יו”ר ‘יחד’-העם איתנו’ ח”כ אלי ישי, שחגגו את ניצחונו של המועמד בו תמכו, מעין ‘סימן’ לניצחונם הצפוי גם בבחירות לכנסת.

הבוקר, בשיחה עם בכיר בדגל התורה, הוא מנסה להעמיד את הדברים בפרופורציה. “לדגל התורה יש בבת ים פעילות של קירוב. מדרשה של תודעה פועלת בעיר כבר כ-25 שנה. בעצת העסקנים המקומיים ולאחר בדיקות בשטח תמכנו באלי יריב.

“לא שלחנו לשם פעילים ולא הפכנו עולמות. תמכנו, ורבותינו – ובראשם הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי – תמכו ובירכו.

לדבריו, “לחיאני, ראש העיר הקודם, ו’בובתו’ הנבחרת יוסי בכר, עוינים את הדת, לפי ראות עיני. בוחריו הרוסים הם שהכריעו את הכף, בכמה מאות קולות. המצער הוא כי גם חלק מהציבור החרדי בבת ים הלך אחריו”.

הבכיר מוסיף:  “צריך להדגיש ולזכור שבקלפיות באזורים של החרדים המוגדרים כ’בעלי בתים’ וכן כבני תורה ואנ”ש היה כ-80% הצבעה, נתון המבשר טוב לכנסת בכל הנוגע לש”ס וליהדות התורה, שמביאה בעיר כמה מאות קולות בכל מערכת בחירות”.

באשר לנצחון של בכר, המנוכס על ידי פעיליו של אלי ישי, טוען אותו בכיר: “פעילי מפלגת השעטנז של אלי ישי לא הורגשו כלל בשטח. רק היה נוח להם לצעוק סתם הפוך מכולם ולתמוך במועמד בכר, ובלבד שלא לתמוך במי שדרעי תומך בו”.

הבכיר מסכם: “צריך לזכור שבת ים אינה המגרש שלנו כלל ועיקר, אלא שאנחנו מחויבים לכל מקום בו יש אידישקייט. לא יותר מזה. לא התחייבנו לנצח תמיד ‘כוחות’ הפועלים בדרכים לא ממש מקובלות, וזאת בלשון עדינה”.