יש ראש עיר לבת ים: יוסי בכר ניצח את אלי יריב

יוסי בכר ניצח את אלי יריב ברוב של ונבחר לראשות העיר בת ים • ביריב תמכו הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי ומועצת חכמי התורה, בעוד בבכר תמכו חסידי באבוב והמקובל רבי בניהו שמואלי
נחמן וייס
כ"ג טבת התשע"ה / 14.01.2015 01:18

בתום מערכת בחירות סוערת, נבחר הלילה יוסי בכר לכהן כראש העיר בת ים. בכך מגיעה לסיומה מערכה שהתנהלה אף מחוץ לגבולות בת ים.

על פי התוצאות שהתפרסמו באתר עיריית בת-ים, יוסי בכר קיבל כ-50.6% מקולות הבוחרים, ואלי יריב קיבל 49.4% מקולות הבוחרים – פער של 500 קולות בלבד. אחוז ההצבעה היה נמוך למדי, כשרק 31% מבעלי זכות הבחירה בבת-ים הגיעו לקלפיות לבחור את ראש העיר.

הבחירות התקיימו בעקבות הרשעתו של ראש העיר הקודם, שלומי לחיאני, במאי 2014. יוסי בכר, בן 47, החליף את שלומי לחיאני בקדנציה הנוכחית וכיהן כראש העיר בפועל. הוא שימש כחבר מועצה בשתי קדנציות קודמות, שבהן נבחר כחלק מרשימתו של לחיאני.

בראשית שנת 2014 נבחר בכר על-ידי חברי המועצה למלא את מקומו של לחיאני, לאחר הגשת כתב האישום נגדו – שאילץ אותו להשעות את עצמו.

בכר המשיך לכהן בתפקיד גם לאחר שלחיאני התפטר, בעקבות הרשעתו והקלון שהושת עליו. לחיאני הריץ אותו בבחירות.

wpid-img-20150114-wa0009.jpg

בציבור החרדי נרשמו חילוקי דעות בשאלת התמיכה במתמודדים:  בעוד הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי תמכו במועמד אלי יריב, החסידים – ובעיקר קהילת חסידי באבוב בעיר – תמכו בבכר.

גם הפילוג הספרדי נתן את אותותיו במערכה: בעוד מועצת חכמי התורה ואריה דרעי תמכו ביריב, המקובל רבי בניהו שמואלי ואנשי אלי ישי, ובראשם השדרן עמי מיימון, תמכו בבכר.

במהלך היום נרשמו עימותים בקלפיות שונות בין תומכי המועמדים השונים, והמשטרה הוזעקה לזירה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דרעי הבייתה אפילו לראשות עיר אתה לא יודע לתמרן
    14/01/2015 01:50
    דרעי נכשל
  1. אלי ישי על דרך המלך

  2. עוד פאשלה
    14/01/2015 10:09
    לחיאני
  3. מבית דרעי את חזון איש 5 כאשר הולכים לפי אינטרסים ולא לפי שיקול עניני אלו התוצאות ולמגינת לב הציבור החרדי כולו מהלכים חסרי אחריות אלו יובילו את לפיד לממשלה הבאה על כסא של כבוד מלכים וקבורת חמור לחרדים יש עוד חדש לפקוח עיניים ולהתעלות מעל שיקולים צרים ואינטרסים אישיים לפני שיהיה מאוחר מידי הן בצד האשכנזי והן בזה הספרדי