אולמרט: “שולה סחטה אותי” • גזר הדין: בעוד שבועיים

השופט דוד רוזן הודיע כי גזר דינו של ראש הממשלה לשעבר ושאר הנאשמים בפרשה, מלבד שולה זקן, יינתן ב-13 במאי • בחקירתו האחרונה במשטרה אמר אולמרט לחוקרים כי נפגש עם ראש לשכתו לשעבר אחרי עדותה הדרמטית בפרשת הולילנד - והיא ניסתה לסחוט אותו: "דרשה חצי מיליון דולר" • לטענתו, זו הסיבה לתחילת הקרע ביניהם
ל' ניסן התשע"ד / 29.04.2014 22:28

שופט בית המשפט המחוזי בת-אביב דוד רוזן, הודיע הערב (שלישי) כי גזר הדין מורשעי משפט הולילנד, מלבד שולה זקן, יינתן ב-13 במאי.

בבית המשפט התקיים היום דיון נוסף בשלב הטיעונים לעונש, ופרקליטיהם של המורשעים הציגו את טיעוניהם. מלבד  עורכי הדין, דעבר גם  ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט – שאמר: 

“בימים האחרונים החלטתי מה לא לומר כאן. החלטתי היא שמטעמים מובנים של כבוד למקום, לבית המשפט ולאדוני, אקצר בדבריי באופן קיצוני ולא לזעוק את הזעקה שרוצה להשתחרר מפי… לא אדבר על הזדון, לא על הפגיעות האישיות, לא על המשא הכבד, שאדם, רעייתו, ילדיו ונכדיו צריכים לשאת במשך שנים, יום-יום, שעה-שעה. גם לא על הימים הקשים של ניהול העיר ירושלים, כשיום-יום מתפצץ אוטובוס או בית קפה או אנשים נקרעים לגזרים ברחובות ואתה צריך לאסוף את החלקים ולהשתלט על אוכלוסייה ולנסות להשקיט את הרוחות ולטעת ביטחון באנשים ואמונה במדינת ישראל.

“הדרך הנכונה והיחידה שאוכל לערער על ההחלטה השגויה היא לבית המשפט העליון, שיראה את התמונה המלאה ויגיע למסקנה שמעולם לא לקחתי שוחד”.

 “על מה אתה מדבר?”

הבוקר המשיך אולמרט לעמוד על כך שמעולם לא ביקש או קיבל שוחד, לא לעצמו ולא למקורביו. “מטבע הדברים, הכרעת בית המשפט הייתה עבורי זעזוע קשה מאוד”אמר. “אני יודע יותר מכל אחד אחר שההכרעה הזו מבוססת על שגיאה יסודית שאיננה נכונה”.

 בעוד התביעה דורשת להשית על אולמרט לפחות 6 שנות מאסר, מתח הסניגור – עורך דין אלי זהר – ביקורת על כך והזכיר מקרים בהם קיבלו ראשי רשויות מקומיות עונשי מאסר של שנה עד שנה וחצי על עבירות שוחד, וביקש להסתפק ב-18 חודשים בלבד.

בנוסף למאסר בפועל דרשה הפרקליטות להטיל על אולמרט קנס בגובה 1.2 מיליון שקלים, סכום כפול מסכום השוחד אותו קיבל על פי קביעת בית המשפט. ובנוסף, מבקשת הפרקליטות להטיל עליו עונש קלון.

במהלך דבריו טען הפרקליט כי סכום השוחד שבו הורשע אולמרט, בסך של יותר מ-500 אלף שקלים, “אינו כה משמעותי ואינו חזות הכול”. הדבר עורר את זעמו של השופט: “על מה אתה מדבר? זה סכום עתק. זה סכום נכבד מאוד ומתחיל לטפס מעלה מעלה מבחינת חומרת העבירה. זה לא 20 אלף שקל ולא 50 אלף שקל”.

 שולה דרשה חצי מיליון

בתוך כך, הערב התפרסם בחדשות 2 כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט טוען, כי ראש לשכתו לשעבר שולה זקן סחטה אותו.

בחקירתו האחרונה בתחנת המשטרה סיפר אולמרט לחוקריו על פגישה בינו לבין זקן, שנערכה אחרי עדותה הדרמטית במשפט הולילנד – עדות שנקטעה אחרי מה שנראה כמו קריסתה של  זקן.

אולמרט טען שפגישתו עם זקן נערכה לבקשתה ואמר כי במהלך הפגישה היא דרשה ממנו חצי מיליון דולר.

לדבריו, הוא סירב לדרישה – וזו לטענתו הסיבה לתחילת הקרע בין השניים, קרע שהסתיים בהפיכתה של זקן לעדת מדינה נגד ראש הממשלה לשעבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות