‘איש הקידושים’ של בולטימור בחר לחזור ליהדות: “אין להציק לו”

הרב שלמה פורטר, מנכ"ל מרכז עץ חיים ללימודי יהדות, במכתב לרבני בולטימור: "הוא ניתק כל קשריו עם הכנסייה, ועל הקהילה לקבל את חזרתו בתשובה ולהעמידו בתקופת ניסיון"
שמוליק קרסיק
כ"ט ניסן התשע"ד / 29.04.2014 20:58

אתר חדשות מקומי בבולטימור – ‘בולטימור חיים יהודיים’, התבקש לפרסם את מכתבו של הרב שלמה פורטר, מנכ”ל מרכז עץ חיים ללימודי יהדות, ונשיא לשעבר של AJOP (האגודה לאנשי מקצוע יהודי לקירוב לבבות), שנשלח אל רבנים  בעיר.

במכתב מודיע הרב פורטר, כי לאחר התייעצות עם הרבנים היינמן, קוסטליץ, גולדברגר וניימן, הוא מיידע את הקהילה בנוגע למצבו של מארק הארט, או בשמו המוכר ליהודי המקום: יהודה מרדכי.

• הלם בבולטימור: ‘איש הקידושים’ התגלה כמיסיונר נוצרי

כזכור, בערב חג הפסח גילה אחד מחברי הקהילה כי מארק, או מרדכי, הוא חבר בכת מסיונרית נוצרית. הגילוי יצר מהומה עצומה בקהילה, והרבנים הודיעו כי יקיימו מיידית אסיפה  בה ידונו הרבנים בהשלכות הנגזרות מהגילוי, שכן האיש היה אורח קבע בסעודות ובקידושים, מה שהקנה לו את הכינוי “איש הקידושים” – ועתה התברר כי הקהילה שתתה משך שנים יין נסך.

הרב פורטר קובע במכתבו, כי “מארק נולד לאם יהודייה שלא יכלה לטפל בו, והוא נלקח ממנה והופקד בידי משפחה מאמצת נוצרית. בגיל 20 גילה מארק את יהדותו והחליט לחזור בתשובה, ולפני 18 שנה  עבר לבולטימור על מנת להתערות בקהילה היהודית.

“בכל אותן שנים בהם חי מארק את חייו הכפולים. לא ידוע על אדם שניסה להשפיע עליו לקבל את הנצרות או להתקרב אליה. בזכות ארגון ‘יהודים למען היהדות’, גילינו כי הוא משמש כ’רבאיי’ בכנסיה. הוא עומת מול המידע – והודה.

“נכון לערב פסח, ניתק מארק את כל קשריו עם הכנסייה, ואנו הרבנים סוברים כי על הקהילה לקבל את חזרתו בתשובה ולהעמידו בתקופת ניסיון.

“מארק בחר לחזור לחיק היהדות ואין להציק לו בשל עברו הקודם”.

על פי פסק הרב היינמן, יין שנגע בו מארק אחרי ערב פסח, מותר בשתייה ואינו יין נסך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ישראל אף על פי שחטא ישראל הוא
    30/04/2014 01:00
    מנדל
  1. מעניין שדברים הזויים קורים דווקא בקהילות שמנסות לייצג את עצמם כהכי קרובים אל האמת.