מה היה מתווה השלום של האדמו”ר מבעלזא והרב אלבז ומה הגיב דרעי?

לפני שבוע התייצבה אצל מיליארדר מוכר ומפורסם משלחת שהורכבה מנציג של האדמו"ר מבעלזא, ראש ישיבת 'אור החיים' ושני אנשי עסקים • אחרי שהציגו את מתווה השלום, ביקש הנגיד לשוחח עם אריה דרעי • ומה הייתה התשובה שגדעה את המהלך
כ' טבת התשע"ה / 11.01.2015 16:03

בשבועיים האחרונים בחשו כולם בשאלה: האם אריה דרעי ביקש ממועצת החכמים להתפטר מתפקידו כיו”ר ש”ס בכל הרצינות או שמא היה זה ספין פוליטי שנועד להסיט את תשומת הלב מקלטת הווידאו של הרב עובדיה יוסף זצ”ל שפורסמה בחדשות 2?

העיתונאים, ברובם, העריכו כי מדובר בספין, שהצליח להרים את ש”ס מגבול אחוז החסימה לששה מנדטים יציבים בסקרים האחרונים. אבל היו גם רבנים, אדמו”רים ואישי ציבור שנבהלו מהצעד וניסו לפעול ל”החזרתו” של דרעי אל התפקיד.

סיפור המתעד את אחד המהלכים – המתפרסם כאן בחרדים10 לראשונה – מלמד כי אריה דרעי לא באמת התכוון לפרוש מתפקידו כיו”ר.

על פי עדות מי שנטל חלק בארגון הפגישה שתתואר כאן עולה, כי ביום ראשון שעבר, בדיוק לפני שבוע ימים, הגיעה משלחת שכללה  נציג של האדמו”ר מבעלזא, ראש ישיבת ‘אור החיים’ הגאון רבי ראובן אלבז, ושני אנשי עסקים – אל איש עסקים, מיליארדר מוכר ומפורסם, המקורב אל כל הצדדים בש”ס, בניסיון להביא לשלום בקרב הציבור הספרדי.

קדמו לכך הודעותיו של אריה דרעי על פרישתו, הודעות אליהן נטה האדמו”ר מבעלזא להתייחס ברצינות. לאחר שנפגש עם הגר”ר אלבז, החליטו השניים לקדם יוזמת שלום.

וכך, ביום ראשון הגיעו חברי המשלחת לפגישה עם הנגיד, והציעו בפניו את המתווה הבא: מועצת חכמי התורה תפנה בהצעה, לפיה ח”כ אלי ישי יחסל את מפלגת ‘יחד-העם איתנו’, מועצת החכמים תקבל את התפטרותו של אריה דרעי מראשות ש”ס – ותחתיו ימונה אחר לתפקיד. לפי ההצעה, לאחר הקמת הממשלה, באם תצטרף ש”ס לקואליציה, יקבלו השניים – דרעי וישי – תפקידי שרים בכירים, מבלי שיהיו ח”כים ברשימה.

אלבז, בעלזא

גם יתר שרי ש”ס, באם יהיו כאלה, לא ייבחרו מקרב חברי הכנסת של התנועה.

הנגיד אמר לחברי המשלחת כי הוא מבקש להתייעץ תחילה עם אריה דרעי עצמו, בטרם יפנה אל מועצת החכמים ‘מעל לראשו’.

למחרת, ביום שני, התקשר אל דרעי ושמע ממנו את המילים הבאות: “בשום אופן אל תקדם את זה. זה יעשה לי נזק”.

מסקנת יוזמי הפגישה לאחר השיחה הייתה: הפרישה ‘לא אמיתית’.

תגובת דוברו של אריה דרעי: להד”ם.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    די נמאס לציבור מהשתלטנות הזאת נמאס לציבור מכל הסיפורים
    11/01/2015 16:56
    שרי רוט
  1. הבנו שאתם בכיינים די נמאס!!!!

  2. דרעי הנוכל המפלג
    11/01/2015 20:34
    דרעי דואג לכבודו באיש
  3. רשע אמיתי .מרן לא טעה

  4. מי נתן להם רשות להתערב ולהציע
    11/01/2015 23:59
    יעקב
  5. הצעות למוצת החכמים, למרות גדלותם הרבה בתורה ובמידות. סופו של דבר מועצת החכמים לבדה תחליט האם להחזיר את אלי ישי שמרן הוציאו מהנהגת התנועה!!!