עדות מהטבח: “המחבל נתן בי אמון, ביקשתי ממנו לסגור עיניי המתים”

אלי וקנין, אחד מבני הערובה שניצלו מהפיגוע ב'היפר כשר' בפריז, סיפר למחבל כי הוא ממרוקו והתחזה למוסלמי: "אמרתי לו שאני מוסאווי, בן משה ועמרם, והוא חשב שזה פלג מהאיסלאם" • בראיון מיוחד הוא מגולל את רגעי האימה מהרגע שהמחבל ירד מהרכב חמוש בשני רובי קלצ'ניקוב ועד שחוסל • "סגרתי למתים את העיניים ואמרתי שמע ישראל"
יוני גרין
כ' טבת התשע"ה / 11.01.2015 11:04

אלי וקנין הוא אחד מבני הערובה שחוו את אירוע הטרור במרכול היהודי ‘היפר כשר’ בשכונת ואנסן שבפריז.

אלי, בשנות ה-70 לחייו, הגיע לסופרמרקט על מנת לבצע קניות לשבת, כשפתאום זיהה מכונית עוצרת וממנה יורד אדם עם שני רובי קלצ’ניקוב.

“הוא היה שרירי מאוד, עם שני רובים, סכין קומנדו ושכפ”צ”, סיפר היום וקנין בראיון מיוחד לגלי צה”ל. “הוא ירד מרכב נהוג על ידי אישה, נכנס לסופר וקודם כל ירה בארבע גברים”.

וקנין מספר כי אחרי שהמחבל הרג את יוהן כהן, יואב חטב, פרנסואה מישל סעדה ופיליפ ברהאם הי”ד – הוא התחיל לבדוק שכל היציאות חסומות.

“הוא התחיל לנאום לנו שהוא יהרוג את כל היהודים הנוצרים והכופרים, וסיפר שהוא איש דאעש. אני נתתי לו לצרוח כמו כלב בזמן שהרגעתי את כל האנשים”, סיפר.

לדבריו, הוא הצליח “לסבן” את הטרוריסט כך שיחוש שהוא איננו יהודי.

“אמרתי לו שאני ממרוקו והוא שאל אותי אם אני מוסלמי. אמרתי לו שאני מוסאווי, בן משה ועמרם, והוא חשב שזה פלג מתוך האיסלאם”, סיפר וקנין, “בשלב מסוים התיידדנו. הוא שאל אותי בערבית איפה יש אינטרנט, ואחרי זה הוא התחבר והעביר את הדרישות שלו לטלוויזיה.

אני בינתיים התחלתי להעביר מסרים דרך הטלפון הנייד שלי, והמשטרה אמרה לי להשאיר את הטלפון פתוח כדי שישמעו מה קורה בפנים”.

וקנין הוסיף כי ביקש מהמחבל לסגור את עיניהם של המתים, מתוך כבוד למת. “סגרתי להם את העיניים ואמרתי שמע ישראל”, סיפר, “אמרתי למחבל שאצלנו באיסלאם צריך לקבור את המתים ביום שישי לפני שבת, והוא לא רצה.

“הוא הבין שאם הוא ירים את התריס יכנסו ויהרגו אותו. הם נשארו שכובים על הרצפה עד שהמשטרה נכנסה”. לדבריו, המזל הגדול הוא שהשוטרים עשו עבודה מצוינת ו”חיסלו את האמא שלו”.

“כולנו חושבים על לעלות לארץ אבל אין תנאים”, אמר וקנין בראיון, “לבוא לארץ לאן? אין לנו בתים ואין לנו כלום. איזה עבודה יתנו לנו? אני בן 70 ואני פנסיונר. איפה אני אלך לגור? אין לי משפחה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות