המשפחות מבקשות לקבור את ארבעת הנרצחים הי”ד בירושלים

לפי המסתמן: ארבעת הנרצחים פיליפ ברהאם, יואב חטב, יוהן כהן ופרנסואה מישל סעדה הי"ד, יוטסו לארץ וייטמנו בירושלים • הרב באטו חטאב מטוניס: ביום שלישי בבוקר אני אטמון אותו בבית הקברות גבעת שאול בירושלים. זה המקום הכי טוב שהוא יכול להיות"
שייע קליין
כ' טבת התשע"ה / 11.01.2015 09:05

ארבעת הנרצחים במרכול היהודי ‘היפר כשר’ בשכונת ואנסן שבפריז – יואב חטאב בן 22, פיליפ ברהאם בן 39, יוהאן כהן בן 20, ופרנסואה-מישל סעדה בן 64 –  הי”ד, יוטסו ככל הנראה לישראל וייטמנו בירושלים. 

אמש נחת בטיסה מתוניסיה הרב באטו חטאב, רבה של שכונת לא גולט בתוניסיה ומנהל בית הספר היהודי שם, ואביו של יואב חטאב הי”ד. “טיפלתי בחיים שלי בכל כך הרבה ילדים. הקדוש ברוך הוא היה צריך לדאוג גם לבן שלי,” אמר בשדה התעופה לכתב העיתון ‘ישראל היום’.

“קיבלנו את גזירת השם באהבה. זה קשה מאוד מה שאנחנו חווים. הבן שלי בא לצרפת כדי לסיים את לימודיו ובסוף השנה תכנן לעשות עלייה. ביום שלישי בבוקר אני אטמון אותו בבית הקברות גבעת שאול בירושלים. זה המקום הכי טוב שהוא יכול להיות”.

לדבריו, “האנשים שהרגו את הבן שלי הם שונאי ישראל ושונאי יהודים בדם שלהם. הם לא ישתנו אף פעם”.

גם משפחות סעדה וברהאם ביקשו שיקירהם יטמנו בארץ.

שגרירות ישראל בפריז מטפלת בהעברת הגופות, כשהשאיפה היא להעביר אותם לישראל ביום שני.

ז’יל טייב, סגן נשיא הקרי”ף, ארגון הגג של יהודי צרפת שליווה את משפחות הקורבנות סיפר לכתב ‘ישראל היום’: “אמש נודעו לנו מהחקירה כיצד נהרגו הצעירים יואב ויוהן. למעשה המחבל הניח את האקדח שלו והשניים עטו על האקדח. יוהן ניסה לתפעל אותו ללא הצלחה והמחבל ירה בו מטווח קצר. יוהן גסס שעות ארוכות לעיני כולם”.

   גם פרנסואה מישל סעדה הי”ד הוא יליד תוניס. הוא גימלאי. יש לו שני ילדים המתגוררים בישראל. פיליפ ברהאם הי”ד הוא אחיו של הרב הראשי של פאנטן.

“המחזות בבתי המשפחות היו קורעי לב,” סיפר טייב. “המשפחות שבורות והכאב עצום. קשה להם לעכל את האובדן הגדול.”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות