תלונה במשטרה נגד השר פירון: “צרך ריטלין ללא מרשם”

אחר ששר החינוך סיפר כי הוא משתמש בריטלין, הגיש נגדו סטודנט למשפטים תלונה במשטרה • פרקליטו: "מדובר בעבירה לפי פקודת הסמים המסוכנים"
יוני גרין
כ"ט ניסן התשע"ד / 29.04.2014 16:35

גילוי הלב עוד יעלה לו ביוקר: שר החינוך שי פירון הודה לפני כשבועיים בתכנית ילדים המשודרת בטלוויזיה החינוכית כי הוא צורך ריטלין ברגעים קשים.

בתכנית סיפר פירון:  “לא מזמן נסעתי לפולין והגענו לטקס נורא חשוב ונורא משעמם, ולא ידעתי איך אשב שלוש שעות בקור אימים, עם שפה שאני לא מבין, ועוד אני צריך לשבת בשורה הראשונה, כמו שר”. ואז חשף: “אני לא מתבייש להגיד שאם צריך לקחת ריטלין או כדור כזה או אחר בימים מאוד מיוחדים, אני לא מתבייש להשתמש בזה”.

שר החינוך הבהיר כי אינו משתמש בריטלין על בסיס יומי, אך אמר כי ברגעים קשים, גם הוא נעזר בכדורים. “אני לא משתמש בזה ביום יום, אבל יש ימים בהם אני מודע לקושי, וכדי להתמודד עם התחושה – אני משתמש בריטלין. להיות אדם שלם זה להכיר בעובדה שיש לך גם חסרונות וברגעים האלה לדעת להיעזר במה שצריך…”

בעקבות הדברים, ספג פירון ביקורת על שלקח את הכדורים מילדיו – אך הביקורת לא הסתכמה בתגובות תקיפות.

לפי אתר וואלה, אתמול הגיש סטודנט למשפטים מאזור המרכז, שמוליק לזרוביץ’, תלונה במשטרה נגד פירון על כך שהשתמש בריטלין, תרופה המיועדת לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, ללא מרשם. לדבריו, כששר חינוך עובר עבירה הוא אינו יכול להיות חסין מפני עונש.

ורך דינו של לזרוביץ, יהונדב בר-עוז, הסביר: “התלונה הוגשה על ידי אזרח מודאג, איש עקרונות. מדובר בעבירה על פי פקודת הסמים המסוכנים שדינה שלוש שנות מאסר או קנס בסכום נכבד שכל אזרח מן היישוב היה יכול למצוא את עצמו עומד לדין עליה. לפחות על פי התכנית המדוברת, שר החינוך גם לא מכבד את החוק וגם קורץ בחצי עין לגבי איסורים בתחום הסמים”.

המשטרה אישרה לאתר וואלה כי התלונה הוגשה.

השר פירון סירב להגיב.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות