האוליגרך הביא מבקר בלתי שגרתי אל ציון ‘בעל התניא’: קוף

קבוצת יהודים ובראשה האוליגרך אלכסנדר פלדמן, הגיעה אל ציונו של מייסד חסידות חב"ד באדיטש, כדי להתפלל על ראש העיר היהודי של חרקוב שנורה בידי מתנקש ונפצע אנושות • פלדמן הביא עמו אורח: קוף
שי בן ראם
כ"ט ניסן התשע"ד / 29.04.2014 15:33

מבקר בלתי שגרתי: קבוצת יהודים ובראשה חבר הפרלמנט האוקראיני, האוליגרך אלכסנדר פלדמן, הגיעה אתמול אל ציונו של רבי שניאור זלמן מליאדי, מייסד חסידות חב”ד,  בעיר האדיטש שבאוקראינה,  כדי להתפלל לשלומו של ידידם, גנאדי קרנס (משה בן חנה), ראש העיר היהודי של חרקוב,  שנורה בידי מתנקש ונפצע אנושות.

אלא שפלדמן, בר הפרלמנט מטעם מפלגתו של הנשיא לשעבר ויקטור ינוקוביץ’, צירף אל המשלחת נוסע בלתי שגרתי:  קוף שהוא מגדל באחוזתו.

לאחר טבילה בנהר, יצאה המשלחת  לתפילה על הציון, ומשם חזרה לחרקוב. 

פלדמן בולט בפרלמנט האוקראיני כיחיד החובש כיפה לראשו. כיהודי דתי הוא מתעקש שלא להוריד אותה בשום הזדמנות. הוא משמש כנשיא הוועד היהודי האוקראיני ועומד בראש התאגיד המסחרי AVEK, המאגד תחתיו כ־50 חברות מסחריות, רובן בעיירת הולדתו חרקוב. עיתון ה’קייב פוסט’ כלל אותו בשנת 2010 ברשימת האנשים העשירים ביותר באוקראינה, עם הון של כ־291 מיליון דולר.

ראש העיר גנאדי קרנס, בן 54 – ידיד אישי של רב העיר ושליח חב”ד בעיר, הרב משה מוסקוביץ – נורה באחד מרחובות חרקוב, בעת ריצת הבוקר.

לפנות בוקר הוא הובהל בטיסה מיוחדת מאוקראינה לישראל – ואושפז בבית החולים אלישע בחיפה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תדהמה וזעזוע
    29/04/2014 22:01
    אחד שכואב לו
  1. נדהמתי ונזדעזעתי לראות איך שמביאים חיה טמאה בהיכל קודש הקדשים בעל התניא והשו”ע ואתרים החרדים מפרסמים את זה עם טראסק גדול. במקום לקב וע יום צום על חילול הציון של אדה”ז מתפארים בזה. אוי מה הי’ לנו!

  2. זה לא בציון
    30/04/2014 14:02
    יוסי
  3. אל תתרגש
    לפי התמונות זה לא בציון
    אלא במרכז שנבנה סמוך לבית החיים