לא להאמין: מחירי הדירות באשדוד כמו במרכז הארץ

אם ההגדרה של המרכז והפריפריה בישראל נמדד לפי מחירי הנדל"ן, הרי שאשדוד כבר אינה פריפריה • מתווך: "מצוקת הדיור באשדוד לא פסחה גם על החרדים"
אריאל אמסלם
כ"ט ניסן התשע"ד / 29.04.2014 20:02

אם ההגדרה של המרכז והפריפריה בישראל נמדד לפי מחירי הנדל”ן, הרי שאשדוד כבר אינה פריפריה:  הגבול החדש של הפריפריה בדרום עובר דרך אשקלון וקרית גת, וזאת בגלל עליית המחירים הגבוהה בעיר.

הביקוש לדיור בעיר מגיע בעיקר מצד משפרי דיור, משפחות שגדלו או פנסיונרים שמכרו וילות בערי הדרום והחליטו לעבור לאשדוד. הזוגות הצעירים, לעומתם, הפכו לשחקני משנה בכך שהמחירים הגבוהים לא מאפשרים להם לחשוב על דירה משלהם בעיר.

“מצוקת הדיור באשדוד לא פסחה גם על החרדים”, אומר מתווך אשדודי וותיק לחרדים10. אם עד לפני זמן מה היו האיזורים ‘המתחרדים’ ואיזורי ה’תמ”א 38′ בעיר יעדים פוטנציאלים בקרב הזוגות הצעירים, הרי שכעת הם יעדים בלתי אפשריים, מלבד יחידים שמזלם שפר עליהם.

המציאות הזו מקשה גם על המשקיעים וגם על המתווכים: מאחר ומחירי הדירות בעיר עלו ב-8% בממוצע, דבר שהוריד את התשואות מההשקעות בנדל”ן ל-4%-3% בלבד – נמנעת מהמתווכים להתפרנס בכבוד, ללא משלוח יד במקצוע נוסף.

מחירים לדוגמא: מחירי דירות ארבעה חדרים ברובע ז’ החרדי נעות בין 1.25 ל-1.35 מיליון שקל, ודירות חמישה חדרים נמכרות תמורת 1.5- 1.6 מיליון ש”ח.

מחירי הדירות ברובע חדש יותר, רובע י”ב, בו מתגורר גם ציבור חרדי – גבוהים אף יותר.

מחירי דירות ארבעה חדרים ברובע זה נעות בין 1.25 ל–1.5 מיליון שקל, ודירות חמישה חדרים נמכרות תמורת 1.45–1.85 מיליון שקל.

יש לציין שברובע החדש הנבנה בין רובע הסיטי לרובע י”א המחירים לדירת ארבעה חדרים מתחילים מ -2.25 מיליון שקל – מחיר הגבוה בכל קנה מידה.

התוצאה אף היא לא איחרה לבוא: נתונים שחשף אתמול האתר הכלכלי ‘דה מרקר’, מציבים את אשדוד במקום השני בארץ במאזן ההגירה השלילית. כ-1491 תושבים עזבו את העיר במהלך שנת 2011 (אחרי ניכוי התושבים שנכנסו).

 

טבלת דיורחרדים 10 | חרדים10

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות