‘יס פלנט’ מקימה מתחם קולנוע ליד העיר העתיקה: ייפתח בשבת

בהנחת אבן פינה למתחם הבילוי 'יס פלנט' ליד העיר העתיקה, הכריזה הנהלת החברה: יהיה פתוח בשבת • חברי מועצה: "לא יתכן שסמוך לכותל תחולל השבת בפהרסיה" • פינדרוס: "ברקת צריך יחצנות"
נחמן וייס
כ"ט ניסן התשע"ד / 29.04.2014 14:23

עוד מאבק על קדושת השבת? היום (שלישי) בבוקר התקיים טקס הנחת אבן הפינה למתחם הבילוי ‘יס פלנט’, הכולל אולמות קולנוע, באיזור שבין שער יפו לטילת שרובר, והוא צפוי להיפתח בשנה הבאה.

במהלך הטקס הוכרז על-ידי הנהלת החברה, כי המתחם יהיה פתוח בשבת.

 המתחם המקביל ‘סינמה סיטי’, שהוקם ליד בית משפט העליון, סגור בשבת. בעתירה שהוגשה לאחרונה לבג”ץ, כתבו שופטי בג”ץ, כי מכיוון שיש לעיריית ירושלים חלק במתחם, ההחלטה על הפתיחה תלויה במועצת העיר – והדיון צפוי להתקיים בחודש הבא.

חברי המועצה החרדים, זועמים על ההכרזה, והודיעו כי יאבקו בכל הדרכים נגד פתיחת המקום בשבתות.

יו”ר סיעת ש”ס בירושלים, נתי לסרי, מסר בתגובה: “נפעל לשמירת ואכיפת חוקי העזר העירוניים בסטטוס-קוו הקיים בעיר כיאה לצביונה של עיר הקודש העם היהודי ותורתו. צר לנו על הצהרות כאלו ואחרות, אשר מלבד כותרת יומית, גורמות נזק כלכלי מיידי לבעלי העסקים בירושלים, לאור אופיה המסורתי של העיר ותושביה”.

בשיחה עם חרדים10 אומר, חבר מועצת העיר נחמניאל סבן מטעם ש”ס: “לא יתכן שבמקום הסמוך לכותל, במרכז עיר הקודש, תחולל השבת בפהרסיה. אנחנו לומדים את הסוגיה, ונפעל נגד זה, בשיתוף פעולה עם כל חברי המועצה החרדים, דבר שהוכיח את עצמו בעבר”.

חבר המועצה, יצחק פינדרוס: “אני מבין שברקת צריך יחצנות אז הוא עושה טקס למשהו שיפתח אולי עוד שנה וחצי. אני לא חלק ממסע יחסי ציבור של ניר, כל זמן שהוא לא שכר את שירותי”.

תגובת העירייה: “אין שינוי במדיניות העירייה בכל הקשור לסטטוס קוו כפי שקיים כל השנים בירושלים. מדובר במתחם פרטי לחלוטין שאינו שייך ואף אינו כפוף לעירייה. כפי שבתי קולנוע אחרים פועלים כל השנים בעיר, גם כאן החוק והסטטוס קוו אינם מונעים פתיחתו בשבת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממילא הישראלים לא יהודים.
    29/04/2014 16:12
    יוסי
  1. תמיד היו נכרים בארץ שהציקו לעם היהודי. אנו בגלות רבותיי, נקווה שה’ יגאלנו ויחזיר אותנו לשלוט בארצינו.

  2. אבו תור קרובה לעיר העתיקה?
    30/04/2014 09:50
    אלחנן
  3. לא כדאי שהנציגים החרדים יכירו קצת את ירושלים? הסינמטק שפתוח בשבת הרבה יותר קרוב מהמתחם החדש. לא שמענו שזה מפריע למישהו. תפסיקו לחפש מלחמות מיותרות כי תפסידו שוב.