סנקציות פליליות? עריקים ביקשו להיכלא – בכלא הצבאי אין מקום

10 חיילים שערקו הגיעו לשערי כלא 4 בצריפין, בכדי להסגיר את עצמם לידי המשטרה הצבאית, אך הם לא הורשו להיכנס פנימה, בגלל מחסור במקום
נחמן וייס
כ"ט ניסן התשע"ד / 29.04.2014 14:33

 לצבא יש מקום לכלוא עריקים? על רקע חוק הגיוס, הסנקציות הפליליות ומעצר בחורי ישיבה שלא התייצבו בלשכת גיוס והוגדרו כעריקים, מתפרסם הסיפור הבא, שממחיש את אוזלת היד של הצבא בכליאת עריקים.

לפי הדיווח של אמיר בוחבוט באתר וואלה,  10 חיילים שערקו הגיעו שלשום (ראשון) לשערי כלא 4 בצריפין, בכדי להסגיר את עצמם לידי המשטרה הצבאית, אך לא הורשו להיכנס פנימה. אתמול הוכנסו רק שניים מהם, חייל וחיילת, אולם האחרים נשארו להמתין בחוץ, ככל הנראה בשל מחסור במקום בבסיס.

העריקים חיכו שעות ארוכות, בעטו בדלתות, ובחצות הלילה החליטו בני משפחותיהם לשוב הביתה. משהגיע הלילה, ביקשו העריקים שלפחות יוציאו להם מיטות, בכדי שלא יאלצו לישון על הריצפה מחוץ לכלא, אך השומרים לא הגיבו. לדברי אחד מהם, נאמר להם שאין מקום ולכן החיילים בכלא קיבלו הנחיה להתעלם מהם. גם בבסיסים אחרים בתוך צריפין לא נענו לבקשתם.

שפרה שחר מעמותת בית חם לכל חייל אמרה לוואלה: “אמש הגיעו כעשרה חיילים לכלא 4 במטרה להסגיר את עצמם לאחר שערקו מיחידותיהם בשל נסיבות כלכליות ומשפחתיות קשות ביותר”. לדבריה, “הצבא התנער מהם לחלוטין בזמן העריקות והעמותה סייעה להם. עכשיו, לאחר שביקשו להסגיר את עצמם לפני כ-24 שעות, אף אחד לא מתייחס אליהם. זו מציאות שלא תעלה על הדעת”.

מדובר צה”ל נמסר לוואלה!: “בסיסי הכליאה בצה”ל קולטים כלואים 24 שעות ביממה. החיילים שהגיעו בימים האחרונים לכלא בבסיס צריפין נקלטו לאחר שעות ספורות”.

אז איפה בדיוק יכלאו את אלפי בני הישיבות? לצה”ל פתרונים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פיקחו עיינים
    29/04/2014 16:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אני לא מבין את הרבנים /עסקנים, שעוד לא השכילו להבין שהצבא לא יכול לכלוא את כל בני הישיבות,