תוקם ועדה לפיקוח הפרזיטים בצה”ל

המשימה הראשונה של גפני את אייכלר בכנסת הבאה היא הקמת ועדה שתפעיל 'יחידת פיקוח' בבסיסי צה"ל עם רשימה 'שמית'. חייל שלא יהיה נוכח, תקציבו יקוצץ מתקציב הביטחון • הגיע הזמן לומר די לאפליית בחורי הישיבות
חברון גרנביץ
ט"ז טבת התשע"ה / 07.01.2015 18:45

זה היה לפני כשישים ושש שנה, כחודש לאחר הכרזת המדינה. ראש הממשלה דוד בן גוריון הוביל לחקיקת ‘תורתו אומנותו’, לפיה כל בחור יוכל לדחות את גיוסו לצה”ל ולהמשיך ללמוד תורה.

הימים היו ימי התקומה שלאחר חורבן אירופה, מייסדיי המדינה הצעירה וכול תושביה היו תמימי דעים כי חלק משיקום עם לאחר חורבן טמון גם בפן הרוחני, וידעו כמונו כי לומדי התורה נושאים על כתפיהם חלק בלתי מבוטל בהצלחתה של תקומת המדינה.

עם השנים, מספר תושבי המדינה הלך וגדל, גבולות המדינה הלכו והתרחבו, וככול שעם גדל, כך חילוקי הדעות מתעצמות ומתגוונות.

שנאה ואיבה נרקמה ביחסיהם של הציבור הכללי והחרדי סביב חוק ‘תורתו אומנתו’: הציבור הכללי טען – כי החוק היה נכון בעת שמספר בחורי הישיבות היה מועט והיום הגם אם לימוד תורה חשוב, אין צורך בכל כך הרבה לומדי תורה, ואילו הציבור החרדי טען – כי לצד צבא פיזי לוחם, זקוק העם היהודי ללימוד תורה המשלים את ההגנה וההתחמשות כנגד אויב.

מטבעות לשון רוויות שנאת אחים כנגד לומדי התורה עברו בירושה מדור לדור: ‘בחורי הישיבה חיים על חשבון המדינה’, שילכו לצבא במקום להתבטל בישיבה’, ‘פרזיטים’, ‘אוכלי חינם’, ‘בטלנים’, ‘חיים על חשבון משלם המיסים’, וההסתה… פגעה והזיקה.

במהלך השנים, קוצצו ההקצבות והתמיכות להיכלי התורה ולאחזקת לומדיה, בצילה של הקצבה הממשלתית הזעומה הוקמה ‘יחידת פיקוח’, הפוקדת את בתי המדרש השכם והערב כשבאמתחתם רשימה ‘שמית’ של תלמידים ובאם נפקד מקומו של תלמיד, תיגרע הקצבתו הממשלתית לצמיתות.

הממשלה היוצאת הפליאה במכותיה כנגד לומדי התורה, בחוק ‘השוויון בנטל’ ולפיו ‘יוגבל הפטור משירות צבאי ל-1800 עילויים בלבד’. החוק גם ממליץ ומתיר ‘ללומדי התורה המסכנים לצאת למעגל העבודה’, עד לגיוסם במקום ‘שעמום בישיבה שנכפה עליהם’.

תחבורה ציבורית חינם

עם הכרזת המדינה לפני כשישים ושש שנה, הוקם וכונן ‘צבא העם’ שקיבל את התואר ‘צה”ל’ בחוק נקבע כי כל אזרח ואזרחית שמלאו להם 18, יתגייסו לשירות חובה של שלוש שנים. עם הזמן מספר תושבי המדינה הלך וגדל, חוק הגיוס נשאר על כנו ולא נעשה בו כל שינוי ברוח הזמן, ומזה שנות דור שמידי שנה מגויסים לצה”ל אלפי צעירים ללא אבחנה.

משכורתם החודשית מחליקה לחשבונם מידי חודש, במהלך שלוש שנים זוכים הם לנסיעות חינם בתחבורה הציבורית, בביגוד, הלבשה, הנעלה, טיפול רפואי מלא, רפואת שיניים ועוד הטבות מורחבות כשהחוק… אינו מפלה בין תפקידם, שיבוצם או כישוריהם, בעצם היותם ‘רשומים’ בצה”ל, זכאים הם לכול ההטבות הנלוות באופן אוטומטי.

דו”ח שהתפרסם החודש בעיתונות הכללית הפריך באופן מוחלט את ההסתה הפרועה כנגד לומדי התורה. הדו”ח שנתוניו הועברו על ידי משרד הביטחון טוען כי ‘לצה”ל יש עודף גדול בחיילים מגויסים, אין במה להעסיקם ומשכורותיהם ועלות אחזקתם נוגסות באופן ניכר בתקציב הביטחון. צה”ל מציע למתן את הגיוס ההמוני והאוטומטי, ותחתיו לאתר ולגייס את בעלי הכישורים שיתרמו לביטחון ולא יעיקו על התקציב’.

הגיע זמן קץ האפליה

המשימה המוטלת על הנציגות החרדית בכנסת הבאה היא, הקמת ‘וועדת גפני/ליצמן/אשר/אייכלר’ לשמור על תקציב המדינה ולשים קץ לאפליה. הוועדה תקרא לממשלה להפסיק לממן אלפי ‘פרזיטים’ ‘אוכלי חינם’ המשוטטים בבסיסי צה”ל, במקום מגוריהם וברחובות בחוסר מעש ‘האוכלים ומתפרנסים על חשבון משלם המיסים הישראלי’.

הוועדה תבקש להקים ‘יחידת פיקוח’ שתבקר בבסיסי צה”ל עם רשימה ‘שמית’ וחייל שלא יהיה נוכח, תקציבו יקוצץ מתקציב הביטחון.

הוועדה תתריע כי לא יתכן שבמדינה מתוקנת משלם המיסים הישראלי יאלץ לעבוד ולממן מכיסו עשרות אלפי מובטלים שרשומים בצה”ל ולא משרתים את המדינה בהגנה על המולדת.

הוועדה תאפשר לבחורים לצאת לשוק העבודה, לפרנס את עצמם ו’להפסיק לחיות על חשבוננו’, כמו כן הוועדה שתוקם תקבע מספר ‘עילויים’ או ‘לוחמים’, ותקבע מכסה של חיילים שיגייס צה”ל כי צבא זה חשוב, אבל לא צריך כל כך הרבה…

• הטור מתפרסם בקו עיתונות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות