סקר ‘הארץ’: ש”ס 5 מנדטים, ישי עם 4 • ומאיזו מפלגה הבוחרים הכי מרוצים?

יוני גרין
|
ט"ז טבת התשע"ה / 07.01.2015 09:58
לפי סקר ‘הארץ’, אלי ישי עובר את אחוז החסימה ונצמד לש”ס עם 4 מנדטים • לפיד, שניבאו לו התרסקות, הולך ומתבסס סביב 12 מנדטים, בעוד כחלון לא מצליח להתרומם • ליברמן מתרסק ל-6 • ואריה דרעי זוכה בכבוד מפוקפק: הפוליטיקאי הכי לא ישר

סקר חדש של ‘הארץ־דיאלוג’ בפיקוחו של פרופ’ קמיל פוקס מאוניברסיטת תל אביב, המתפרסם הבוקר (רביעי) מעלה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הרי שתנועת ש”ס בראשות אריה דרעי הייתה מקבלת חמישה מנדטים בלבד, מנדט אחד יותר מהסקר הקודם.

לפי הסקר, מפלגת ‘יחד – העם אתנו’ של אלי ישי מתחזקת במנדט אחד, עוברת את אחוז החסימה וזוכה בארבעה.

מפלגת העבודה-התנועה בראשות יצחק הרצוג וציפי לבני זוכה לפי הסקר ב-23 מנדטים והופכת למפלגה הגדולה בישראל, בעוד הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-22 מנדטים. ‘הבית היהודי’ בראשות נפתלי בנט שומרת על כוחה גם בסקר זה עם 16 מנדטים.

יש עתיד’ בראשות יאיר לפיד מתחזקת בסקר הנוכחי ל-12 מנדטים (לעומת 11 בסקר הקודם שבוצע ב-17.12.2014), בעוד ‘כולנו’ בראשות השר לשעבר משה כחלון נחלשת בשלושה מנדטים – מ-12 מנדטים בסקר הקודם, לתשעה בלבד. ‘ישראל ביתנו’ בראשות אביגדור ליברמן צונחת, ככל הנראה בהשפעת חקירת השחיתות, ל-6 מנדטים בלבד.

‘יהדות התורה’ יורדת בסקר זה, לעומת הסקר הקודם מ-8 מנדטים ל-7.

מרצ מקבלת 6 מנדטים. המפלגות הערביות – רע”מ-תע”ל וחד”ש – מקבלות 5 מנדטים כל אחת.

למרות שהרצוג ולבני עוקפים את הליכוד,  בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נראה שיותר מצביעים מעדיפים את בנימין נתניהו כראש הממשלה.

לפי הסקר, 46% מהציבור רואים בנתניהו כמתאים יותר לתפקיד ורק 30% מעדיפים את יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

נתניהו נראה כמי שיידע לטפל טוב יותר במצב המדיני-דיפלומטי (48% לעומת 33% להרצוג) וגם הביטחוני (55% לנתניהו, 25% להרצוג). עם זאת, בכל הנוגע לטיפול בכלכלה – הציבור חלוק בשאלה מי יידע לעשות זאת יותר טוב  – שני המתמודדים זוכים ל-38% תמיכה.

הסקר בדק גם את שיעור הלא מרוצים מהמפלגה לה הצביעו בבחירות האחרונות:

מי שכובשת את הטבלה היא יהדות התורה: רק 5 אחוז מהמצביעים למפלגה החרדית אינם מרוצים (89 אחוז מרוצים). ש”ס לעומת זאת ממוקמת במרומי הטבלה: 48 אחוז אינם מרוצים מהמפלגה. כך גם הליכוד.

מיש עתיד 51 אחוז אינם מרוצים, ובראש הטבלה ממוקמת קדימה: 63 אחוז אינם מרוצים מהמפלגה שנמחקת בכל הסקרים.

הנשאלים בסקר התבקשו לדרג באיזו מידה הפוליטיקאים ישרים, מ-1 עד 10, כשהציון 10 מסמן את היותו של הפוליטיקאי מאוד ישר.

מי שמוביל את הטבלה הוא משה כחלון מוביל עם 6.6, בוז’י הרצוג אחריו עם 6.3, ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 5.3 וליברמן עם 4.2.   

 במקום האחרון והמפוקפק: יו”ר ש”ס אריה דרעי עם 3.4.