נתניהו: “אולמרט אשם במחירי הדיור. לא נפנה התנחלויות”

נחמן וייס
|
ט"ז טבת התשע"ה / 06.01.2015 22:11
ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב לחדשות2 והתייחס לשלל נושאים שעל הפרק • על לפיד: “המינוי נכפה עלינו לא חושב שיהיה שוב שר אוצר” • על בנט: “לא הבטחתי את הביטחון” • על הרצוג ולבני: “מוטציה” • ומבטיח: “לא מתכוון להעלות מיסים”

מתנער מאחריות: ראש הממשלה בנימין נתניהו, העניק הערב ראיון מיוחד לעיתונאים עמית סגל ויונית לוי בחדשות2, והאשים את לפיד ואפילו את אולמרט במחירי הדיור.

לדברי נתניהו: “למה מחירי הדירות התחילו לעלות? כי ממשלת אולמרט קיבלה החלטה שערורייתית להפסיק בנייה ותכנון באזור המרכז. התחלנו לטפל בזה לפני שנתיים אבל הטיפול נעצר כי קיבלנו מפלגת אווירה שהייתה גדולה מהמפלגה שלנו. לפיד עצר את ההחלטה לפנות את בסיסי צה”ל מאזורי הביקוש והייתי צריך לפטר אותו ולקבל את ההחלטה להמשיך”.

נתניהו טען כי מינוי לפיד לשר הואצר, “נכפה עלינו במידה רבה. והדבר הנכון לעשות זה לתת כוח למפלגת השלטון”.

בהתייחסו לממשלה הבאה אמר נתניהו, “אני לא פוסל ולא מחרים, אבל לא חושב שהוא יהיה שוב שר אוצר, אם הציבור יעשה מה שאני חושב שהוא צריך לעשות בבחירות האלה”.

נתניהו נשאל על נאום ‘מושחתים נמאסתם’ של לפיד בו האשים אותו בנהנתנות ושחיתות, ואמר: “אני חושב שזה פשוט נחות, זה לא רציני”.

נתניהו הכחיש את הדיווחים על הסכם אי-תקיפה בין הליכוד לבית היהודי, ומינוי בנט לשר הביטחון: “אין לנו שום הסכם, לא הבטחתי שום דבר. אני אקבע מי יהיה שר הביטחון, אני לא הולך לדרג מועמדים ואני חושב שיש לנו שר ביטחון יוצא מן הכלל”.

על האפשרות שתקום ממשלת אחדות אמר נתניהו: “אני חושב שחשוב לקבוע קודם מי מוביל. אני רוצה ממשלה רחבה אבל אני לא רוצה רוטציה”. הוא כינה את הרוטציה בין הרצוג ללבני: “מוטציה”. 

נתניהו נדרש לפרשת השחיתות בישראל ביתנו ולטענות של ליברמן על המשטרה והפרקליטות: “תמיד נתתי גיבוי למשטרת ישראל ולרשויות החוק. אני סומך עליהם בכל המקרים, אני חושב שהם עושים את העבודה שלהם בצורה אמיתית, ללא משוא פנים ולפי הבנתם”. הוא ביטל את הטענות של ליברמן על עיכוב החקירה בפרשת מני נפתלי נגד נתניהו. 

ראש הממשלה התייחס ליחסים עם ארה”ב ואמר: “התמיכה של הציבור האמריקני בישראל בשיא כל הזמנים והקונגרס תומך בנו תמיכה איתנה. זה לא אומר שאין חילוקי דעות ואוי לראש ממשלה בישראל שיתכופף בכל פעם שדברים שקשורים לעצם קיומנו ועתידנו הם במחלוקת”.

בהתייחסו למשא ומתן עם הפלסטינים מצהיר נתניהו: “בתנאים שהם רוצים, כרגע, זה פשוט לא בא בחשבון. אני לא רוצה מדינה דו לאומית, אבל הפלסטינים בחרו ללכת לעימות. נו באמת, אז בואו נמסור להם את השטח, נעצום את העיניים. הרי עשינו את זה בעזה וראינו מה קרה – חמאס ניצח. אני לא רואה פינוי התנחלויות כדבר מעשי כרגע משום שאין פרטנר להסכם”.

בנוגע להעלאת מיסים בממשלה הבאה אומר נתניהו: “אני לא מתכוון להעלות מיסים”.

כשנשאל אם זו הקדנציה האחרונה שלו אמר: “אני אהיה כאן ככל שאזרחי ישראל ירצו שאהיה כאן”.

נתניהו הביע שוב התנגדות לקיום עימות בין המתמודדים והסביר: “אשקול את הצעתכם אבל אני חושב שהציבור יודע לבחור והוא לא צריך מופע טלוויזיוני.