וינשטיין שוקל להעמיד לדין את ח”כ זועבי בכפוף לשימוע

נחמן וייס
|
ט"ו טבת התשע"ה / 06.01.2015 18:02
פרקליטות מחוז צפון הודיעה לח”כ חנין זועבי כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שוקל להעמידה לדין בהאשמת הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור, זאת בכפוף לשימוע

תועמד לדין? פרקליטות מחוז הצפון הודיעה היום לעורכי דינה של ח”כ חנין זועבי, כי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שוקל להעמיד אותה לדין, בעבירות של הסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור, זאת בכפוף לשימוע.

ההחלטה התקבלה לאחר המלצת הפרקליטות, ולאחר מספר דיונים של היועמ”ש עם פרקליט המדינה ובכירי הפרקליטות.

האירוע בעקבותיו נפתחה החקירה התרחש ביולי 2014, ברחבת בית משפט השלום בנצרת, כשזועבי תקפה וביזתה שוטרים ערביים שהביאו חשודים ערבים בהפרות סדר לדיון בהארכת מעצרם.

זועבי כינתה את השוטרים בוגדים, ובהמשך, לאחר שאחד מעורכי הדין לחץ את ידי השוטרים, אמרה  שלא צריך ללחוץ להם את היד ולדבר איתם, ולאחר מכן הרימה את קולה וצעקה בכעס בערבית אל הנוכחים במקום לפעול נגד השוטרים, כשהיא מצביעה שוב ושוב לעבר אחד השוטרים, והכל כשהיא מכוונת דבריה לקהל ערבי.

בין היתר, צעקה זועבי את הדברים הבאים: “נידוי חברתי צריך לירוק להם בפרצוף, אלה שמעידים עם… נגד בנינו ובנותינו, אלה שמשתפים פעולה עם המדכא נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה. לנקות בהם את הרצפה. לא ללחוץ להם את היד, ולא נתן להם להיות בינינו, ושיפחדו מאיתנו. וכשהם ברחוב שיפחדו מאתנו. שיפחדו מה’שבאב’ שנעצרים על סמך המידעים שהם שולחים, אלה הם שמוסרים מידע למשטרה, שלפיו עוצרים את הצעירים שלנו ואת בנותינו. בשיא החוצפה עומד כאן בינינו בשיא החוצפה, החוצפן. אין יראה, אין כבוד, מה קרה? איזו חוצפה?”

לדברי הפרקליטות מדברי זועבי עולה לכאורה כי היא קראה למעשי אלימות כלפי השוטרים שנכחו במקום, וכן כלפי שוטרים אחרים ממוצא ערבי הפועלים גם נגד חשודים ערבים, ועודדה מעשי אלימות כאלה, כשעל פי תוכן דבריה, צורת אמירתם והנסיבות בהן נאמרו היתה אפשרות ממשית שדברים אלה יביאו לעשיית מעשי אלימות כלפי שוטרים ערבים ובמיוחד נגד השוטרים שנכחו במקום, אליהם הופנו קריאותיה.

ממפלגת בל”ד נמסר בתגובה: “בא כוח המפלגה, עו”ד חסן ג’בארין מארגון עדאלה, הודיע ליועץ המשפטי לממשלה על נכונותנו לקיים שימוע דחוף בנושא, שמטרתו לשכנע את היועמ”ש לחזור בו מכוונתו להעמיד את ח”כ זועבי לדין, שכן אין בסיס משפטי להעמדה לדין במקרה זה”.

“הפרקליטות לא נוהגת להעמיד לדין נבחרי ציבור בגין התבטאויות רגעיות וספונטניות שנעשו בלהט הפעילות הציבורית הפוליטית ולכן אם יוגש כתב אישום יהיה על הפרקליטות להסביר בפני בית המשפט מדוע ח”כ זועבי מופלית לרעה, שכן בעשרות מקרים דומים ואף חמורים יותר לא רק שלא הגישה כתבי אישום, אלא לא פתחה בחקירה בכלל”, אמר ג’בראין.