נתי לסרי לצביקה כהן: לא מדבר בקול ברמה? תתפטר

סגן ראש עיריית ירושלים, צביקה כהן, סירב לעלות לשידור ב'קול ברמה' • מוטי לביא: "הדובר שלו אמר: אסור לנו לדבר אתכם. דרעי לא מרשה" • נתי לסרי, יו"ר שס בירושלים לשעבר: "שירות לציבור לא יכול ואסור שיהיה מותנה בסגידה לאיש זה או אחר" • ומה אמרו העיתונאי יהודה שלזינגר ויועץ התקשורת קובי איזאק?
ט"ו טבת התשע"ה / 06.01.2015 12:26

סגן ראש עיריית ירושלים ומנהל מחלקת החינוך החרדי, צביקה כהן מש”ס, סירב לעלות היום (שלישי) לשידור בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ ולשוחח על השלג הצפוי בבירה.

מי שעלה לשידור היה נתי לסרי, לשעבר יו”ר סיעת ש”ס במועצת העיר ירושלים. “אני קורא לו להתפטר מהתפקיד שלו”, אמר לסרי, אמיץ וישיר כדרכו.

“עזוב, אתה לא מבין אותו?” – שאל המראיין, העיתונאי מוטי לביא. “אל תגזים, הוא לא צריך להתפטר מהתפקיד שלו, הוא עושה עבודת קודש חשובה. אגב, האנשים שלו ידעו לספר… טוב, לא חשוב, לא אספר. אי אפשר להגזים. רק פשוט צריך לספר לציבור את האמת”.

“אי אפשר לתת שירות לציבור בצורה סלקטיבית”, ממשיך לסרי.

“אתה יודע למה מאוד כעסנו?” – כך לביא. “כי העוזר שלו, הדובר שלו, אמר לעורך שלנו, תגיד, עברת לקול חי? אה, לא? אז למה אתה מתקשר אלי בכלל? אסור לנו לדבר אתכם. דרעי לא מרשה. זה עובר כל גבול”.

לסרי: “מוטי, אני לא אומר את זה כדי לפגוע בבן אדם. לא באדון דרעי ולא בצביקה שהוא ידידי הטוב. יש פה קו אדום שנחצה. לדעתי, זה חוסר אחריות פשוט.

“אם השירות לאזרח תלוי בסגידה לאדון זה או אדון אחר, אנחנו בבעיה. מה גם שאתמול, אני אישית, שוחחתי עם הרב [-שמעון] בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, על העניינים האלו, והוא אמר לתת במה לשני.

“הרב בעדני, חבר מועצת חכמי התורה, נותן את הסיעתא ואת הכוח לקול ברמה, והיום פקידים לא מסוגלים לדבר שם בשידור? אולי תבינו הבוקר באחוז אחד, למה התפטרתי מעיריית ירושלים”.

העיתונאי יהודה שלזינגר, ישראל היום: “יצא לי לשמוע את הסיפור על צביקה כהן, אבל טרם שוחחתי איתו ולא שמעתי את תגובתו, אבל אני יוצא מתוך נקודת הנחה שהדברים שאמרת הם אמינים. אבל רגע, סליחה, אני לא מבין, דרעי לא פרש מש”ס? הוא לא התפטר? תקנו אותי… אז כנראה שהוא עוד לא פרש, ושיש לו עדיין השפעה…”

מוטי לביא: “טוב, אולי זה לא הוא, זה אנשים שלו, הוא לא מודע לזה. יש לי גם בסיס סביר להניח שמה שאני אומר זה נכון”.

נתי לסרי: “שלא יחזור בו, תפסיקו לרוץ אחרי כל פוליטיקאי מדרג ו'”.

יהודה שלזינגר: “זה נכון, אני נגוע, יש לי פינה פה ועוד תוכנית ברדיו הזה, אבל גם אם זה היה ברדיו קול חי, ושם היינו שומעים, כל אחד מאיתנו, ביושרה הפנימית שלו, שבגלל פוליטיקה, אזרחי ירושלים החרדים, אלו ששלחו את מר כהן, כן, כמובן דרעי מינה אותו, אבל אלו ששלחו אותו, שהצביעו בקלפיות שש”ס תקבל את כוחה, בגלל ויכוחים פוליטיים לא לדבר אליהם? זו חוצפה שאין כדוגמתה.

“זה שיא חדש! שלום לכם, תושבים יקרים, אתם לא מקבלים שירות כי אריה דרעי, שבכלל פרש, לא מאשר לו. בכלל, כל הסיפור הפוליטי פה, יצא משליטה”.

יועץ התקשורת קובי איזאק על הקו.

לביא: “קובי, לך אריה דרעי מרשה להתראיין הבוקר בקול ברמה?”

איזאק: “אני לא נוהג לשאול רשות פוליטיקאים, אלא אם כן אני עובד איתם. אז ח”כ ליצמן מרשה לי, וכך גם ברקת. אבל אני לא מאמין שאנחנו כבר עשר דקות מדברים על אותו נושא. לא נראה לי שמוטי לביא וקול ברמה חסרי מרואיינים”.

שלזינגר: “איזאק, שאלה מעניינת. נגיד אתה מוציא הודעה בשם ליצמן, אתה מוציא אותה גם ל’המבשר’?”

איזאק: “אני מוציא לכל התקשורת, לסוגיה”.

שלזינגר: “גם ל’המבשר’, אתה לא מחרים אותם”.

איזאק: א”ני לא עוסק בהחרמות, ואני גם לא דובר של צביקה כהן, ואני קצת מתפלא על מוטי. בחלק מהדברים הקשורים בתקשורת, הוא לימד אותי. יכול להיות שצביקה כהן לא רצה להתראיין הבוקר, אז התירוץ הוא כזה או כזה…”

לביא: “תפסיק, הדובר שלו אמר בפירוש, תגיד עברת לקול חי? לא עברת עדיין? אז תעבור ואחר כך תתקשר אלי, דרעי לא מרשה לנו. רוצה שנשמיע לך את ההקלטה בשידור? זו התנהגות לא ראויה של נציג ציבור. אני לא כועס על דרעי, הוא משתמש בכל הכלים, וזה לגיטימי.

“את צביקה אני לא מבין. אתה צריך לתת שירות לאנשים. אנשים יושבים בבית ואמורים לקבל תשובות, יש לימודים אין לימודים, אבל אסור לדבר”.

לסרי: “השאלה היא אם משרדי ממשלה, אחרי שש”ס תיכנס בעזרת ה’ לקואליציה, יקבלו שירות סלקטיבי – אם אתה סוגד לדרעי, או לא סוגד לדרעי.

איזאק: “אני נבוך להיות הדובר של צביקה כהן, מוזר לי. אבל אני חייב לומר לכם שהשירות של מחזיק תיק החינוך לא מתחיל ונגמר בדוברות. גם אם הוא לא עולה לשידור”.

לביא: “קובי, אתה נחשב לאסטרטג, אחד המבינים ביותר בתקשורת החרדית. אתה חושב שזה נכון? שזה משיג תוצאות?”

איזאק: “אני חושב שהחרמה לא ראויה. אבל כדי להסביר את עמדתו של צביקה אני צריך לדבר איתו קודם”.

לביא: “הכי קל להיגרר לסיפורים, כמה צביקה הצליח בירושלים עם הסמינרים. אני לא רוצה אבל להדליק מדורות בינו לבין אריה דרעי, אבל למה לעשות את זה? אגב, אם צביקה כהן רוצה להתראיין, וקיבל רשות מהבוסים שלו, נשמח לתת לו במה”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שרי היקרה
    06/01/2015 14:37
    דוד
  1. החירחור ריב שקול ברמה עסוק בו כל היום לא שווה להיכנס לכל הלשון הרע שיוצא מהערוץ המושחת קול בלי רמה חבל אין הצר שווה בנזק המלך, כלפי שמיא…

  2. פשוט בושה ההתנהגות של דרעי
    06/01/2015 15:25
    מני
  3. כנראה גם כפה על הנציגים להוציא מכתבי תמיכה בו

  4. יום ש
    06/01/2015 15:28
    שלום
  5. יום ש”ס יום ישי היום ישי, ככה זה חרדים10

    • שסני   06/01/2015 16:17

      אני שסני”ק מושבע ואני מתכוון להצביע דרעי אבלאם ההסיפור הזה נכון אני מצביע ישי וגם אשתי תצביע לו

  6. מבלבלים מוח הקול ברמה
    06/01/2015 15:58
    אבי
  7. מכניסים את עצמם בכוח לסכסוך
    ואם היה סקטוריאל הוא לא היה חופר מי אמר ולמה ….מגעיל להקשיב להם !!!

  8. קול ברמה מלבה את הסיכסוך של הספרדים
    07/01/2015 00:36
    יהודי מהגולה
  9. חבל שקול ברמה סכסכן

  10. צביקה כהן
    07/01/2015 02:09
    איזייק
  11. עוד אחד שעד לפני שנה לא היה שווה לחתול ברחוב עכשיו נהפך לבן אדם, רק הם לא מבינים אותם טיפשים שהם רק הורסים לכלל הציבור הספרדי שכשבחר בהם לא באמת ידע עד כמה הם מושחתים, אז צביקה אתה באמת לא מעניין אף אחד ותודה שלא התראיינת.