בית הדין בפסק חריף: “חרם ונידוי על מפרסם קלטות של מרן זצ”ל”

בית הדין המיוחד שהוקם כדי למנוע הדלפת קלטות נוספות של הרב עובדיה יוסף זצ"ל נגד אריה דרעי, פרסם החלטתו: "להטיל חרם ונידוי על כל מי שיהין מעתה ואילך לפרסם קלטות כאלה" • "ומי אשר כבר פירסם, ילך על קברו הקדוש ויבקש מחילה"
נחמן גור
ט"ו טבת התשע"ה / 05.01.2015 23:36

פרשת הקלטת: כחלק מהמאמצים בש”ס למנוע פרסום קלטות נוספות של הגר”ע יוסף זצ”ל כנגד יו”ר ש”ס אריה דרעי, כונס ביום שני בבוקר בית דין מיוחד. הלילה יצאה ההחלטה החריפה כנגד המפרסמים.

חברי בית הדין – חבר מועצת חכמי התורה הגר”ש בעדני, שיזם את הקמת בית הדין, והראשל”צ הגר”י יוסף והגר”א בקשי דורון – התכנסו בביתו של הרב בקשי דורון בירושלים, שם דנו בהדלפת הקלטות, ולאחר מכן כתבו פסק דין חריף, המתפרסם כאן לראשונה.

“התכנסנו כאן לאחר בזיון התורה החמור, של מרן ראש כל בני הגולה רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל, להזהיר ולעורר לבל יהין איש לפרסם מעתה ואילך קלטות או הקלטות של מרן זצ”ל, שאינם לפי כבודו וערכו הרם”, כותבים הרבנים.

“ואנו אומרים לכל שפרסמו בעבר ובדעתם לפרסם בעתיד, ‘הוי זהיר בגחלתם של חכמים שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב’, וכל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו, ובפרט כאשר מדובר בגדול הדורות מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק”ל. כתב הרמב”ם בפ”ז מהלכות תלמוד תורה שבמקום ביזוי תלמיד חכם בפרהסיה אסור למחול על כבודו ואם מחל נענש”.

חברי בית הדין פוסקים: “לפיכך התאספנו כאן למחות על ביזוי תלמיד חכם בפרהסיא, ובמותב תלתא כחדא (כלומר בית דין – נ.ג.), להטיל חרם ונידוי על כל מי שיהין מעתה ואילך לפרסם קלטות או הקלטות כאלה”.

הרבנים מוסיפים: “ומי אשר כבר פירסם, ילך על קברו הקדוש ויבקש מחילה ויסיר הפרסום. ולא חרבה ירושלים אלא על שביזו בה תלמידי חכמים ויסיר מעליו הדינים, על ידי בקשת מחילה בכל לב, והאמת והשלום אהבו”.

פסק הדין נחתם: “וכשם שגזרו בית דין של מטה כך יגזרו בבית דין של מעלה”.

מכיוון שלראשל”צ הגר”י יוסף אסור, בשל תפקידו הממלכתי, להתערב בעניינים פוליטיים, הוחלט שלא להתמקד בתנועת ש”ס, אלא רק בהפצת הקלטות שגורמות ל”בזיון התורה החמור של מרן”.

מלכתחילה היה אמור להצטרף אל בית הדין גם הראשל”צ ורבה של ירושלים הגרש”מ עמאר, אלא שלבסוף הוא לא השתתף.

wpid-img-20150105-wa0106.jpg

הדפס כתבה

13 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בי
    05/01/2015 23:43
    אביחיל גרינולד
  1. עושים את התורה קרדום לחפור לצרכים פוליטיים.
    לא משנה הגלימה בה הם מתעטפים או העטרה שבראשם- מעשה זמרי בידם

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   06/01/2015 00:42

      פגעו במרן הרב דרעי

  2. דרעי מבזה ומשפיל את הרבנים
    05/01/2015 23:45
    נמאס
  3. דרעי משתמש ברבנים כולה פגעו בכבודו של דרעקי

  4. הרבנים האלה עושים צחוק מעצמם
    06/01/2015 00:10
    דודי
  5. הם גם גורמים שיפסיקו להאמין להם. הרי ברור שהקלטות לא ביזו את מרן. הם רק גילו מה הוא מרגיש כלפי דרעי. רבנים הנ”ל משתפים פעולה עם דרעי להסיט את תשומת לב הציבור מהדבר האמיתי! אי רצונו של מרן בדרעי באופן ברור ברור. אם ההקלטה היתה לא בידיעתו הרי שיש לה תוקף גדול יותר כי היא נידונת ע”פ הכלל של “משיח לפי תומו” שבמקרה זה אף אחד לא יכול לערער על הכוונה האמיתית. ומי שאוהב את מרן צריך להילחם למען הוצאת דרעי מהמפלגה. זהו רצונו של מרן!!! למי זה לא ברור???

  6. דרעי מבזה את הרבנים
    06/01/2015 00:11
    יוסף
  7. כואב הלב איך הרבנים מתבזים בידיו של דרעק

  8. מדוע הרבנים הללו מסתירים מאיתנו את רצון מרן?????
    06/01/2015 00:39
    יעקב
  9. למה הרבנים האלה רוצים להסתיר מאיתנו את דעת מרן???? הפגיעה במרן היא בזה שעד היום הסתירו מאיתנו את דעתו. אילו היינו יודעים זאת לפני פטירת מרן, היינו דואגים שדרעי לא יחלום אפילו לחזור להנהגה. יסלחו לי כבוד הרבנים, אני מתחיל להאמין ולחוות את מה שהרבה אומרים, שרבנים אלו הם חותמת גומי של דרעי. וא”כ הרי שמתברר שדרעי הרבה יותר מסוכן ממה שחשבנו וצריך לדאוג שייצא ש”ס.
    ובכלל אני לא מבין את בנו של מרן, הרי ברור שדרעי כפה את עצמו על אביו נגד רצונו וע”כ לא מובן מדוע בנו (הרשל”צ), העדיף לגבות את דרעי ולא את אביו??? זה מראה כמה הוא מאמין באביו או כמה הוא מאויים או מתוגמל ע”י דרעי…

  10. הקלטת ניקתה את מרן מפשע אוסלו!!!!!
    06/01/2015 00:48
    אבי
  11. עכשיו ברו לי שראש המועצת הוא רק דרעי. חד וחלק. כולם רוקדים לפי חלילו. אני התלבטתי ומכתב של דרעי הנ”ל החתום בחותמת הגומי ע”י רבניו גורם לי להבין מצוין את מה שעובר על ישי. כנראה שאעבור להצביע ישי.
    אני מציע לכל הציבור, תפסיקו להיות טמבלים, אנו מרגישים לראשונה איזה כוחות מנהלים את הכל. ומי עשה את אוסלו ותוצאותיו (60,000 מחבלים שהגיעו עם ערפת לרשות, 1700 הרוגים וצרות שלא נגמרות) . עד היום חשבתי שזה מרן ושתקתי כי אמרתי מי יודע איזה דברים היו מונחים לו על השולחן שאנחנו לא יודעים. אחרי הקלטת כולם יודעים שזה דרעי!!! וללא רצונו של מרן!!! יבורך מפי עליון מי שפירסם את הקלטת וניקה את מרן מפשע אוסלו!!!!
    עזבו את רבני חותמת הגומי של דרעי ולכו להצביע לאדם הנכון שהאמתיות והישרות שלו זועקת לשמיים – אלי ישי!

  12. כנראה שיש להם מה להסתיר מהציבור!!!! וזה לא גורם לעודף אימון בהם!!!
    06/01/2015 01:27
    ש
  13. כנראה שיש להם מה להסתיר וברגע שהקלטות הבאות יחשפו, וכנראה שיחשפו, הרי שיעשו לעצמם בושות נוראיות! ולא רק שלא יועילו לעצמם אלא יזיקו לעצמם מאד.
    כי ממה נפשך, אם אין בקלטות הגנוזות גילויים מרעישים – ממה הם חוששים? ואם יש גילויים חדשים בקלטות – מדוע שימנעו הידיעות מהציבור???
    דבר אחד ברור נגרם ממכתבם: כולם יודעים שהם מנסים להסתיר משהו מהציבור! וע”ז נשאלת השאלה: למה???????? כנראה שהם מפחדים ממשהו לא טוב שיקרה להם…
    במכתב זה הם רק יגרמו שתהיה שקיקה אדירה לציבור לדעת מה יש בקלטות הללו וזה בודאי יגרום דוקא לפירסומם.

  14. עצוב לאן גוררים רבנים שצריכים להיות מורמים מעם
    06/01/2015 09:20
    שבתאי
  15. ללא המנהיגות של מר״ן קשה גם ככה. כל העיסוק בפוליטיקה מוריד את מעמד הרבנים ולא משנה מאיזה צד הם באים .

  16. הרב יצחק שליט
    06/01/2015 10:15
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  17. סתם להבין מבחינה הלכתית כמובן

  18. עכשיו ברור שדרעי הפיץ את הקלטת
    06/01/2015 12:45
    ספרדי פיקח
  19. דרעי ישפיל את הרבנים העיקר שלא יוכלו לאיים עליו עם קלטות אבל הציבור הספרדי היתפקח ב15 שנה האחרונת ודרעי חושב שהם תקועים במעשייהו

  20. שניהם עבדו על הרב בקשי
    06/01/2015 14:50
    רפאל
  21. תראו טוב טוב את התמונה האחרונה
    איך ששניהם מביטים בו שיחתום אחרי שעבדו עליו
    הוא בכלל לא מתעסק בפוליטיקא

  22. דרעי
    08/01/2015 10:09
    אשר
  23. עשו דרעי יכול לשקר