החלטתם לפרק את התא המשפחתי? למדו על צו עיקול זמני

בני הזוג החליטו לפרק את החבילה וכבר תביעות רכושיות מוגשות האחד כנגד השני • עו"ד אריאל דרור על אחד מההליכים האלמנטרים בסיטואציות מעין אלו - צו עיקול זמני על הנכסים המשותפים
עו"ד אריאל דרור
י"ד טבת התשע"ה / 05.01.2015 17:15

כלו כל הקיצין, הגעת למסקנה כי חיי הנישואין הגיעו לסיומם, ואתה פונה להגשת תביעות לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה.

 באם בחרת (בן או בת הזוג) להגיש תביעה רכושית כנגד בן הזוג האחר, במסגרתה יחולק הרכוש המשותף שנצבר במהלך הנישואין, או בחרת (בת הזוג) להגיש תביעת מזונות עבורך ו/או עבור ילדייך הקטינים –   יתכן ובמסגרתם יהיה צורך להגיש בקשה לצו עיקול זמני.

מאמר זה יסביר כיצד ניתן להגיש בקשה שכזו, ומהי הפרוצדורה הנלווית – בין אם יוחלט להגיש התביעות בביה”ד הרבני ובין אם הם יוגשו בבית המשפט לענייני משפחה.

צו עיקול בתביעה רכושית

כאשר מוגשת תביעה רכושית,  עשוי להתעורר צורך בהגשת בקשה לעיקול על מנת לשמור על המצב הקיים – כלומר למנוע שינוי בעלות/ העברה של הנכסים, וכן להבטיח כי לא יוברח רכוש, כדי שכאשר ינתן פסק דין לחלוקת הרכוש- ניתן יהיה לחלקו בהתאם.

על מנת לקבל צו עיקול, יש להוכיח כי:

1. הנזק שיגרם לך אם לא ינתן צו, גדול מהנזק שיגרם לצד השני אם ינתן הצו.

2. כי גילית את כל העובדות הרלונטיות.

3. כי התביעה אינה חסרת סיכוי

4. כי אי מתן הצו יגרום להכבדה על פסק הדין, עת זה ינתן.

 כמו כן, יש להפקיד ערובות בגובה אותו יפסוק בית המשפט.

 אם יוחלט ליצן צו שכזה לאשר אותו- בדרך כלל הוא ינתן לגבי מחצית כספים לכל היותר, מאחר ולכאורה הנכסים אמורים להתחלק מחצית על מחצית, לפי חוק יחסי ממון.

צו עיקול בתביעת מזונות

בתביעת מזונות- עלול להתעורר צורך להגשת צו עיקול כאשר יש חשש כי האב לא ישלם המזונות. ביצוע העיקול יבטיח כי גם במקרה בו יפסקו מזונות, שלא ישולמו – ניתן יהיה לקבל מזונות מהכספים שעוקלו.

עיקול מזונות מוגבל לסכום של 24 חודשי מזונות, כלומר הסכום החודשי שנקבע* 24 חודש. גם במקרה זה, יש להוכיח את ארבעת הדרישות לעיל, וכן להפקיד הערובות.

 ניתן לשלוח שאלות בנושא למייל של המשרד:

 [email protected]

כל האמור במאמר זה לא בא במקום ייעוץ משפטי פרטני ולא מהווה לו תחליף ויש לבחון כל נסיבות מקרה לגופו. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד.המאמר מנוסח בלשון זכר אולם מופנה לנשים ולגברים כאחד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות