‘חלם’ במשרד ההגנה האמריקני: ישמיד נשק בשווי 1.2 מיליארד דולר

דו"ח ממשלתי שפרסם אמש הפנטגון חושף: חלק מהנשק שיושמד בתור "בלתי שמיש" ראוי לשימוש • מקורות בקונגרס טוענים: שווי הנשק השמיש שיושמד הוא קרוב למיליארד דולר
כ"ט ניסן התשע"ד / 29.04.2014 10:02

דו”ח ממשלתי שפרסם אמש הפנטגון חושף:  בעקבות חוסר תיאום בין המערכות הצבאיות, חלק מהנשק שיושמד בתור “נשק בלתי שמיש” הנו נשק ראוי לשימוש. אין שום דרך להעריך את שווי הנשק הראוי לשימוש שיושמד, ומקורות בקונגרס טוענים כי סביר שמדובר בשווי של קרוב למיליארד דולר.

“הזדמנות לחיסכון של מיליונים אם לא מיליארדים לא הייתה הולכת לאיבוד אם הפנטגון היה משפר את מערכת ניהול האמל”ח שלו”, אומר הסנטור טום קרפר, יו”ר הוועדה לביטחון פנים ולענייני ממשל. “למרות שנים של מאמץ עדיין אין לצבא תהליך יעיל ובסיסי כמו מערכת לשיתוף כדורים עודפים. דו”ח זה מראה כי המערכות המיושנות של משרד ההגנה שלנו גורמות בוודאות לבזבוז של מיליונים ברכישת תחמושת מיותרת”.

הפנטגון והצבא הגיבו בהצהרה, כי הם מודים שהמערכת דורשת שיפור וכי הם עושים כל שביכולתם לשם כך.

ההשפעה הישירה של הממצאים בשטח לא נבדקה במסגרת הדו”ח, אך קצין בכיר מסר שלא לייחוס, כי בזמן המלחמות בעיראק ואפגניסטן היו חוסרים בכדורי מקלע וכדורי 9 מ”מ.

בין הממצאים החמורים העולים מהדו”ח, עליו חתום שר ההגנה האמריקני צ’אק הייגל עולה, כי רק הצבא התחיל להשתמש במערכת ניהול האמל”ח של הפנטגון, בעוד חיל הים וחיל האוויר ממשיכים להשתמש במערכת הישנה שלהם.

עוד עולה, כי הצבא דיווח לפני חודש בפעם הראשונה על כמות הטילים שהוא מחזיק ברשותו, למרות שנדרש לכך קודם במסגרת הרגולציה. ללא שיתוף הפעולה של הצבא ייתכן כי שירותים צבאיים אחרים נדרשו לשימוש בטילים ורכשו אותם למרות שהצבא מחזיק ברשותו מאגרים גדולים. הצבא הודיע בהצהרתו כי היא החל לספק מידע זה לשירותים האחרים בחודש שעבר.

לפני כחודש נודע כי הנשיא אובמה מתכוון להוריד את תקציב כוחות הביטחון האמריקניים לרכישת טילים מסוג הלפייר וטומהוק ל-128 מיליון דולר, וכי בשנים 2015-16 הוא מתכוון לאסור לחלוטין את רכישתם.

המהלך קומם עליו סנטורים רבים בטענה כי מדובר בחלק חשוב מהיכולת ההתקפית של ארצות הברית, וכי המערכת שתחליף את טילי הטומהוק תהפוך למבצעית רק בעוד עשור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות